Tuesday, June 16, 2009

latest on protests in Iran!




0.000 I have been reading Mr. Abtahi's [The above photo] weblog for past 4 years. It was the first place I would surf to see how does a religious person with liberal thoughts thinks about current events. Wherever he had been, he continued non-stop blogging. It feels empty since he has been arrested. I hope all who have been arrested including him, are safe (crossing fingers).
Hopefully all and him will soon back to daily living as we expect.


0.00 Reaction of Iran riot police to the globe and mail reporter in Iran. [my comment: if they do this to a foreign, see what they do to Iranian citizens]
When we stopped, an officer grabbed me, pinned my arm behind my back and led me into the bowels of the Interior Ministry headquarters - where so many Iranian dissidents 'disappear' Mistaken for a protester in Tehran, Globe freelancer George McLeod was captured and beaten by riot police. This is his story.


0.000 Most newspaper analyzer suggesting if Mr. Ahmadi Nedjad becomes President and his way of dealing with international politics continue, bombing Iran is inevitable.



0.0 Mr. Karroubi complain files for guardian council.
بسمه تعالی
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان
گرچه طی دو روز گذشته از سوی ستاد اینجانب ده ها مورد شکایت مستند از روند برگزاری انتخابات اخیر به آن شورا ارسال شده است، در عین حال این گزارش نیز در جهت تکمیل آن موارد و به عنوان شکایت پایان جهت ابطال انتخابات تقدیم می گردد. موجب تاسف است که پیش از رسیدگی به شکایت و اظهارنظر رسمی آن شورا درباره صحت انتخابات ، رسانه ملی با معرفی آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب، حکم نهایی را صادر کرده است و این شائبه را ایجاد کرده که ارایه شکایت مفید فایده نیست ، با این وجود، شکایت حاضر تقدیم می شود، شاید اعضاء محترم آن شورا با تصمیم مناسب خود، این جریان انحرافی را متوقف نمایند.
هموطن سلام: این شکایت در ۴ بند تنظیم شده و به ترتیب از صلاحیت فردی آقای احمدی نژاد شروع و به وضعیت شمارش آرا ختم می شود ، اگرچه مساله اصلی ما در این مرحله که موجب خدشه به نتایج شده است ، اتفاقاتی است که در روز رای گیری و شمارش آرا رخ داده است.

۱- صلاحیت فردی آقای احمدی نژاد
در اصل ۱۱۵ قانون اساسی کیفیت ویژگی های رییس جمهور مشخص شده است ، ما درباره رجل مذهبی ، سیاسی بودن نامبرده یا مدیر و مدبر بودن فعلا وارد بحث نمی شویم ، چرا که ممکن است موضوعی سلیقه ای و قابل احتجاج باشد. اما امانت داری و تقوا به عنوان دو شرط دیگر نامزد ریاست جمهوری قید شده است که در نقض این دو ویژگی نزد ایشان می توان موارد فراوانی را ذکر کرد که در اینجا فقط به بخش بسیار کوچکی از آنها اشاره می شود.
- یکی از مصادیق مهم امانت داری حفظ بیت المال و هزینه کردن آن در چارچوب قانون است ، گزارش رسمی دیوان محاسبات مبنی بر حدود ۲۰۰۰ تخلف مالی در عملکرد بودجه ۸۵ و تایید گم شدن یک میلیارد دلار و ده ها مورد دیگر که از ترس اقدامات تلافی جویانه ، مکتوب نمی شود و صرفا بصورت شفاهی بیان می گردد ، مصداق بارز نقض این ویژگی است.
- شرط تقوا بدون صداقت و راستگویی تحقق نمی یابد. دروغ بیّن و آشکار ناقض وجود چنین شرطی است که در اینجا صرفا به مواردی اشاره می کنم که همه ملت آن را شنیده اند، از جمله تکذیب صریح بیان رویت هاله نور از سوی آقای احمدی نژاد در مناظره با اینجانب که می توانید از آیت الله جوادی آملی صحت آن را استعلام کنید. بیان این که صد کشور خواستار الگوبرداری از ایران شده اند ، ادعای این که آمریکایی ها می خواسته اند مرا بدزدند ، دروغ صریح در مناظره با آقای رضایی مبنی بر این که تعریف اشتغال و بیکاری در دولت پیش تغییر کرده است و آخرین مورد آن نیز ادعای وی از عدم وصول شکایت از سوی نامزدهای انتخاباتی از روند انتخابات به شورای نگهبان است که این مورد را شورای نگهبان بهتر از هر مرجع دیگری از کذب بودن آن اطلاع دارد.

۲- تخلفات پیش از برگزاری انتخابات
وجود موارد فراوان تخلف در هفته های منتهی به انتخابات تردیدی باقی نمی گذارد که با انتخاباتی یک سویه مواجه بوده ایم.
- بسیج کلیه امکانات مالی حکومت و پخش آن در میان مردم از طرق رسمی و غیررسمی و بکارگیری نهادهایی نظیرتامین اجتماعی ، کمیته امداد ، و ... که این کارچیزی جز خرید آرای مردم نیست و بدتر این که این خرید نه از پول شخصی نامزد اعلام شده ، بلکه از جیب ملت است.
- بکارگیری منابع دولت در جهت تبلیغ به نفع آقای احمدی نژاد و علیه سایر نامزدها که موارد آن را در روزنامه کیهان ، ایران ، و امثالهم مثال روشن این تبعیض هستند.
- تبلیغات کاملا یک سویه صدا سیما که حتی در آخرین لحظات انتخاباتی نیز به نفع آقای احمدی نژاد وارد کارزار شد که چنین جهت گیری آشکار در هیچ انتخاباتی مسبوق به سابقه نبوده است.
- ادعای دروغ علیه افراد یا درباره امور کشور در مناظره ها که حتی یک مورد آن برای اعلان عدم صلاحیت و اخراج هر نامزدی که چنین دروغهایی را ادعا کند ، کافیست.

۳-تخلفات روز انتخابات
- گرچه برحسب قانون هر یک از موارد پیش گفته برای اتخاذ تصمیم علیه آقای احمدی نژاد کافی بود ، اما با علم به این تبعیض ها و نابرابری وارد انتخابات شدیم و کلیه نظرسنجی ها و شواهد موید آن بود که آقای احمدی نژاد رفتنی است و اتکا به این تبعیض ها و تخلفات نیز وی را نجات نمی دهد. از این رو بود که تخلفات اصلی در روز انتخابات و شمارش رای آغاز گردید. از روز قبل انتخابات تخلفات آغاز گردید که شرح مختصری از آن تقدیم می شود.
- قطع سیستم sms و قطع ارتباط فعالان ستاد انتخاباتی من با ستاد مرکزی و صیانت از آرا
- عدم صدور و تاخیر در صدور کارت برای نمایندگان معرفی شده از سوی ستاد من برای حضور در محل صندوقهای آرا که به بهانه مختلف و غیرقانونی از سوی وزارت کشور انجام شد. به عنوان مثال در شهر تهران تعداد اندکی از ۳۱۰۰ تقاضای انجام شده برآورده گردید و تعدادی از کارت ها هم در روز رای گیری صادر شد که تماما تخلف محسوب می شود.
- اخراج نمایندگان اندک من هنگام پلمپ کردن صندوق ها که این کار تنها در شرائطی صورت می گیرد که قبل از پلمپ شدن تعداد قابل توجهی رای در آن ریخته شده باشد و کم آمدن تعرفه ها در ساعات اولیه نیز موید وجود چنین اقدامی است.
- تمام شدن تعرفه ها در بسیاری از صندوق ها در ساعات اولیه رای گیری یاد آور اقداماتی است که در سال ۱۳۷۶ در استان لرستان رخ داد و تعداد آرا واریز شده در صندوق ها بیش از جمعیت واجد حق رای در آن استان گردید!!
- جلوگیری از رای دادن مردم در ساعات پایانی رای گیری شاهد دیگری از تخلف است زیرا بر خلاف انتخابات گذشته که تا زمان حضور مردم در مراکز اخذ رای ، رای گیری ادامه می یافت اما این بار به سرعت مراکز اخذ رای را تعطیل کردند. ظاهرا این نگرانی وجود داشت که تعداد آرا در برخی مناطق رای از کل واجدین حق رای آن منطقه بیشتر شود.

۴- شمارش آرا
- علیرغم همه این تخلفات آشکار مهمترین بخش اعتراض ما به شمارش غیرواقعی آراست. نحوه اعلان و نسبت آرا در ۹ یا ۱۰ مرحله از سوی وزارت کشور نشان دهنده وجود فرمولی مشخص و از پیش تعیین شده برای آرا نامزدهاست. با توجه به اینکه هیچ یک از نظرسنجی های موجود که از سوی افراد نزدیک به دولت انجام شد چنین درصدهایی را پیش بینی نمی کرد و شواهد تجربی نیز در تعارض با چنین نتیجه ای بود ، اما روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس ساعت ها قبل از پایان رای گیری نسبت ۶۰ درصد آرا را برای آقای احمدی نژاد تعیین کرده اند که هیچ شبهه ای در وجود چنین فرمولی باقی نمی گذارد. برای اولین بار است که در انتخابات موجود بر خلاف انتخابات های گذشته نامزدهای اصلی دیگر حتی در استانها و محل خود نیز اکثریت آرا را بدست نیاورده اند. در حالیکه حتی در سال ۱۳۷۶ آقای ناطق نوری تنها در استان مازندران و لرستان آرای بیشتری را به خود اختصاص داد که دومی به علت تقلب بود و اولی نیز طبیعی می نمود. در انتخابات گذشته نیز اکثر نامزدها در محل های خود رای اول را آوردند و طبعا این رویداد از معجزات انتخابات اخیر است.
در پایان متذکر می شوم که مستندات و موارد مورد ادعا در شکایت قبلی تقدیم آن شورا شده است.



1. I just cut and paste this message from
فوری فوری ، بسیار مهم/متن اطلاعیه ستاد میرحسین درباره اعلام راهپیمایی امروز
مردم در دام درگیریهای طراحی شده نیفتند/مسوولیت عواقب محدودیت های رسانه یی ستاد،به عهده دولت حاکم است

قلم - ستاد میرحسین موسوی در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه موسوی در راهپیمایی خیابان ولیعصر حضور نخواهد داشت از همه مردم درخواست کرد که در دام درگیری های طراحی شده قرار نگیرند.
به گزارش قلم نیوز، متن اطلاعیه بسیار مهم و فوری ستاد میرحسین موسوی به این شرح است: بسمه تعالی متن کامل اطلاعیه ستاد مهندس میرحسین موسوی در خصوص اعلام راهپیمایی امروز به قرار مسموع در راهپیمایی دیروز از سوی برخی افراد و به صورت خودجوش، برگزاری یک راهپیمایی در ساعت 17 امروز از میدان ولیعصر به سمت جام جم اعلام شده است. این ستاد به آگاهی عموم می‌رساند، آقای مهندس میرحسین موسوی در این راهپیمایی حضور نخواهند داشت. از مردم عزیز مجدداً درخواست می‌گردد که در دام درگیریهای طراحی شده قرار نگیرند. جمعیتها و احزاب حامی آقای مهندس موسوی در تلاشند تا با استناد به اصل 27 قانون ا ساسی مبنی بر آزادی اجتماعات به منظور برگزاری تجمع موج سبز در اعتراض به تخلفات انتخاباتی و برخوردهای خشونت آمیز و شهادت تعدادی از هموطنان ما مجوز لازم را اخذ کنند. از آنجا که با توجه به محدودیتهای شدید رسانه‌ای که دولت حاکم ایجاد کرده است، امکان اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع از طرف ستاد وجود ندارد، مسئولیت عواقب این وضعیت که نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌های بیگانه و پی‌آمدهای آن را تقویت می‌کند به عهده دولت حاکم است. ضمنا آقای مهندس موسوی آمادگی خویش را برای حضور در برنامه‌های مستقیم تلویزیونی برای بیان مواضع خود در خصوص انتخابات و وقایع پس از آن اعلام داشته‌اند.

1.2 I think it means go out, but then do quiet and persistent protest.

2. BBC reports:

وب سایت محمد علی ابطحی

وب سایت ابطحی خبر بازداشت او را منتشر کرده است

دختر محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر و معاون رئیس جمهوری در زمان محمد خاتمی، بازداشت او، سعید حجاریان و محسن امین زاده را تأیید کرده است.


3. BBC also reports:
خبرنگاران خارجی از گزارش نا آرامی ایران 'منع شدند'
تظاهرات معترضان به نتیجه انتخابات

حوادث ایران به طور گسترده در رسانه های خارجی انعکاس یافته است

دولت ایران خبرنگاران خارجی را از تهیه گزارش های خبری از سطح شهرها منع کرده است.

No comments: