Tuesday, June 23, 2009

Iran protests...

0.00 The Ayatollah moving capital out of Iran

Translated from Italian: if sounds funny in some places I used Google translator.

CORRESPONDING TO NEW YORK
The Ayatollah moving capital out of Iran, betraying a fear of a spreading of the theocracy. In recent days attributed to dozens of conservative leaders of the Islamic Republic have ordered banks to have deposits abroad to move quickly. The transfers have grown in the last 48 hours. The movements occurred tese figures relate not to raise too much attention - always less than ten million dollars - but the number of transactions is significant. They come from the major banks of the Islamic Republic - Melli, Melat, Sepah and Saderat - and are directed toward financial institutions in Muslim countries who have long considered Iran safes safe in Turkey, Malaysia, Pakistan, Dubai, Algeria and Indonesia.

The transfers of money have been noted because the intelligence services keep under control some time these banks, fearing that could be used to buy prohibited weapons. What is the size of what is happening is that important leaders of the clergy are also moving money parastatal foundations that since 1979 has allowed the Ayatollah to accumulate property outside institutions. Some of the accounts from which money is moving is made payable to the Foundation of the oppressed and the disabled in war, a mini-industrial empire with over 200 thousand employees, the Foundation of the martyrs, known for funding the activities of Hezbollah abroad to Imam Khomeini Foundation, stronghold of collections of Islamic charities, and 15 Khordad Foundation, which has its headquarters in the holy city of Qom and is known for having a size of 2.5 million dollars on the Indian writer Salman Rushdie.

These foundations manage the bulk of the resources of the theocracy and when sending money abroad, it was decided, the choice was to rely on the financial network through which over the past two years the ayatollahs have often managed to evade the sanctions voted by the UN. For example, a bank that received money is the Turkish Asya katılım Bankasi - better known as Bank Asya - and in 2007 the London branch of Bank Melli asked to continue to provide financial services despite the strict measures adopted by the European Union. Bank Sepah by another payment of seven million dollars was delivered to the Exim Bank of Malaysia, or the same financial institution that in 2007 agreed to continue to work with Tehran after the passage by the UN Security Council of Resolution 1747. Although not yet quantified the total amount of resources transferred, the phenomenon is growing as evidenced by the fact that a group of senior representatives of the clergy is negotiating agreements with banks in the Far East, China and Hong Kong.

"What is happening betrays a yield of nell'establishment - commented Patrick Clawson, an expert on Iranian affairs at the Washington Institute - because the foundations are the safes of the Islamic clergy khomeini who feels threatened by a possible stroke of the hand of Guardians of the Revolution veterans the war against Iraq, loyal to Ali Khamenei. " Just the Guardians of the Revolution "manage a network of companies competing with the Foundations' and share with Khamenei" the impatience for the autonomy of institutions created by Khomeini to make independent clergy. If we export the funds would therefore concludes Clawson, "the ayatollah who had stopped her daughter of former President Rafsanjani and are afraid to do the same soon end. Ilan Berman, vice president of the 'American Foreign Policy Council, added: "Now the clash is not between Khamenei and the protesters, but pro-Mousavi passes inside the ayatollah. Who provides power instability and is preparing for the worst, moving their money abroad. " As a summary report of the Center for American Progress' on the riots: "There are obvious cracks in the regime."

in Persian by google:
مکاتبهای به نیویورک
آیت الله در حرکت سرمایه از ایران ، betraying یک ترس از یک گسترش از حکومت خدا است. در روزهای اخیر attributed به dozens از رهبران محافظه کار جمهوری اسلامی دستور به بانکها را به خارج از کشور را به حرکت سریعتر از deposits. این رشد را در انتقال از 48 ساعت گذشته است. حرکات اتفاق افتاده tese ارقام مربوط به بالا بردن خیلی زیاد توجه -- همیشه کمتر از ده میلیون دلار -- ولی تعدادی از معاملات مهم است. آنها آن از عمده بانکها در جمهوری اسلامی -- ملی ، Melat ، سپه و صادرات -- و هدایت آن به سوی موسسات مالی در کشورهای مسلمان ، در نظر داشت که مدت safes امن ایران در ترکیه ، مالزی ، پاکستان ، دوبی ، الجزایر و اندونزی است.

انتقال پول را از آن توجه شده است چرا که هوش و خدمات را تحت کنترل برخی از زمان این بانکها ، fearing که ممکن است مورد استفاده برای خرید سلاح ممنوع است. چه اندازه است که از آنچه اتفاق مهم این است که رهبران و روحانیون نیز حرکت پول parastatal foundations که از سال 1979 که مجاز به آیت الله accumulate اموال را به خارج از موسسات است. برخی از این حسابها را از این حرکت است که پول پرداختی را به مقدماتی از مظلوم و معلول در جنگ ، یک امپراتوری مینی صنعتی با بیش از 200 هزار کارمند ، در دوره مقدماتی از martyrs ، شناخته شده برای تامین مالی و فعالیتهای خارج از کشور به حزب الله امام خمینی (ره) دوره مقدماتی ، سنگر از مجموعه خیریه اسلامی و بنیاد 15 خرداد ، که در آن دفتر در شهرستان مقدس استان قم است و شناخته شده برای داشتن یک اندازه از 2.5 میلیون دلار در هند نویسنده سلمان رشدی است.

این foundations مدیریت فله از منابع ، از حکومت خدا و وقتی که در خارج از کشور ارسال پول ، از آن تصمیم ، انتخاب شد و اعتماد به امور مالی را از طریق شبکه ای که بیش از دو سال گذشته در اغلب ayatollahs باید مدیریت را به طفره رفتن از تحریم شده توسط سازمان ملل متحد رای دادند. برای مثال ، یک بانک است که پول دریافت شده است که زبان ترکی Asya katılım Bankasi -- بهتر است که بانک Asya -- و در 2007 در لندن به شعبه بانک ملی خواست تا با ارائه خدمات مالی با وجود اقدامات سخت اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا است. بانک سپه با پرداخت دیگری از هفت میلیون دلار بود تحویل به بانک Exim از مالزی ، موسسه مالی و یا همان است که در 2007 به توافق برای ادامه کار را با تهران پس از تصویب توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد از قطعنامه 1747 است. گرچه هنوز quantified در مجموع مقدار منابع ، منتقل ، و در حال رشد است به عنوان پدیده evidenced شده توسط این حقیقت که یک گروه از نمایندگان ارشد روحانیت است موافقتنامه مذاکره با بانکها در شرق دور ، چین و هنگ کنگ است.

"چه اتفاق betrays که از بازده nell'establishment -- commented Patrick Clawson ، یک متخصص در امور ایران در موسسه واشنگتن است -- چرا که foundations هستند safes از روحانیت اسلامی ، خمینی (ره) که به احساس تهدید توسط یک ضربه ممکن را به دست نگهبان از جانبازان انقلاب از جنگ بر علیه عراق ، وفادار به علی خامنه ای است ". فقط نگهبان از انقلاب از "اداره کردن یک شبکه از شرکتهای competing با Foundations' و سهم را با خامنه ای "را از بی صبری برای خودمختاری خمینی (ره) است که با ایجاد نهادهای مستقل و روحانیت است. اگر ما به صادرات خواهد بود لذا وجوه concludes Clawson ، "این آیت الله که او را متوقف دختر رئیس سابق رفسنجانی و afraid به زودی از همان پایان است. Ilan Berman ، معاون رئيس جمهور از 'سیاست خارجی آمریکا در شورا ، افزود :" اکنون که تصادم بین خامنه ای نیست و اعتراض ، اما طرفدار آیت الله موسوی عبور در داخل است. فراهم می آورد که در قدرت است و بی ثباتی را برای تهیه بدترین ، حرکت پول خود را در خارج از کشور است. " خلاصه به عنوان یک گزارش از مرکز آمریکایی پیشرفت 'در riots :" وجود دارد که آشکار cracks در نظام است. "


0.0. A few have prepared petition investagate into crimes committed by Mr. Khameni. Who wishes to sign.

1.این متن پیامی سیاه نه از رنگ سیاست ورزی ایرانی بلکه از رنگ آیین سوگواری ایرانی است. چه حزن انگیز است که تعداد زیادی از کشتگان حوادث اخیر را دختران تشکیل می دادند؛ مادران سرزمین ما. و این از رازهای سرزمین ماست که در آن، خون به ناحق ریخته غیر ایرانیان به نوار مشکی کنار صفحه تلویزیون مبدل می شود و خون به ناحق ریخته 30، 50 و یا به روایتی 150 ایرانی نه تنها سیاهی با خود نمی آورد بلکه از اساس تکذیب و تخفیف می شود. این نوشتار هیچ دخلی به سیاست ندارد. سایه تاریک سیاست همچنان که آمده است خواهد رفت؛ چنانچه تا حال بارها آمده و بارها رفته است. آنچه بر کف خیابان ها مانده و بر ذهن مادران، پدران، برادران و خواهران کشتگان حک شده و به مویه های شبانه مادران داغدار سرزمین ما بدل شده است، خون های آن دختر دانشجو بر کف خیابان کارگر است که دوستانش آن را به "ندا" تغییر نام داده اند؛ به نام آن دختر. نفسی که از امشب فرو می دهیم چگونه ممد حیات و مفرح ذات خواهد بود اگر بدانیم که در دومین شنبه سیاه خرداد 88 کودک سه ساله ای در میدان ولیعصر تاب تنفس را در میان گازهای اشک آلود نیاورد و در آغوش پدرش جان داد. «۱۴۰۰ سال در سوگ «علی اصغر» شهید شیرخواره کربلا گریستیم ٬ ولی آیا شهادت کودک ۳ ساله در اثر گاز اشک آور٬‌در لابلای اخبار گم می شود؟»

2. A government which does this type of behaviour against his own people (clubbing, beating, killing, etc..) I wonder what will they do if they ever be able to make Atom bomb!!

3. For those who wonder, who are the people destroying properties of people in current Iran:


4. Once again good job with Karroubi:
BBC reports:
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیمای ایران به شدت از عملکرد رادیو و تلویزیون این کشور در پوشش خبری اعتراضات اخیر انتقاد کرده است.

آقای کروبی در نامه خود به عزت الله ضرغامی که روز سه شنبه دوم خرداد در سایت رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده است، می نویسد: "به خوبی می دانید کسانی که امروز از دولت آقای احمدی نژاد حمایت می کنند، کسانی هستند که مروج اسلام تحجر و اسلام طالبانی هستند که نقطه مقابل تفکر حضرت امام قرار دارند".

او نوشته است که اعتراض معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری به این است که "در یک فرآیند مهندسی شده" و با "تقلب های فراوان" کسی به عنوان رئیس جمهوری ایران معرفی شده است که "بتواند مجری تفکر متحجرانه و تفکر نشأت گرفته از مکتب آقای مصباح یزدی" باشد.

محمدتقی مصباح یزدی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی از سرسخت ترین مخالفان جناح اصلاح طبب بود و اکنون هم از جمله حامیان اصلی آقای احمدی نژاد محسوب می شود.

کلیک متن کامل نامه کروبی به ضرغامی
مهدی کروبی

کلیک آقای کروبی در نامه خود به رئیس صدا و سیما از نحوه اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون ایران در مورد اعتراضات اخیر انتقاد کرده و نوشته است: "آیا ضرب و شتم و کشتار مردم بی گناه که غالبا توسط نیروهای لباس شخصی انجام می شود و انعکاس وارونه آن در صدا و سیما جزو رسالت رسانه ملی است"؟

او از رادیو و تلویزیون ایران گلایه کرده است که خواست واقعی معترضان را منعکس نمی کند، اعتراضات آنها را با اقدامات سال ۱۳۶۰ اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران مقایسه می کند و آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی را به آنها نسبت می دهد.

آقای کروبی نوشته است: "نشان دادن صحنه های ضرب و شتم و حتی کشتار رقت انگیز جمعی از مردم، دل اینجانب را به شدت آزرده کرده است و به گمان من در صورت عدم دخالت نیروهای لباس شخصی و انتظامی و فرضا نیروهای نفوذی و اغتشاشگر، این صحنه های دلخراش به وجود نمی آمد، اما آیا انعکاس آن در صدا و سیما و نسبت دادن آن به جمعیت میلیونی جزو رسالت رسانه ملی است"؟

آقای کروبی از آقای ضرغامی خواسته است: "پیام این مردم عزیز و شریف را دریابید و رویکرد رسانه ملی را در چگونگی انعکاس اعتراضات آرام مردمی اصلاح نمایید و بیش از این مردم را برای کسب اطلاعات و اخبار به سمت رسانه های خارجی سوق ندهید".

No comments: