Wednesday, June 24, 2009

Iran Protests...

1.. CNN live reports from Iran that eye witness are calling (just a woman called) and saying that regime forces are beating and shouting people in Baharestan Square like "animals".

2. Radio Zamaneh reports
سرکوب معترضان در میدان بهارستان

بنا بر گزارش‌های رسیده به زمانه، میدان بهارستان تهران امروز از ساعت ۴ بعد از ظهر شاهد تجمع معترضان به نتایج انتخابات و سرکوب آن‌ها از سوی نیروهای نظامی و انتظامی بوده‌است.

مجموعه فعالان حقوق بشر، تا این لحظه از «تیر خوردن یک دختر ۱۹ ساله» در میدان بهارستان خبر می‌دهد.
به گفته این منبع،‌ نیروهای مسلح برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور، تیراندازی هوایی و سپس مستقیم روی آورده‌اند.

تارنمای خبری این مجموعه می‌نویسد: «علاوه بر ده‌ها بازداشت و زخمی شده، بنابر مستندات دریافتی مجموعه، تا کنون یک دختر حدود ۱۹ ساله از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله نیروهای شبه نظامی و لباس شخصی قرار گرفته‌است و تیراندازی هوایی و مستقیم کماکان در این منطقه ادامه دارد.»

این سایت خبری ادامه می‌دهد: «گزارش شده‌است نیروهای نظامی علی‌رغم زخمی شدن این شهروند جوان، اجازه کمک‌رسانی به این زخمی را نداده‌اند و سرانجام با وقفه طولانی بوسیله ماشین‌های نظامی این فرد به محل نامشخصی منتقل شده‌است.»

ضرب و شتم شدید و گروهیِ زنان و مردان و بررسی محتوای تلفن‌های همراه عابران برای کشف تصاویر درون آن‌ها از دیگر اقدامات نیروهای ضد شورش گزارش شده‌است.

ستاد موسوی: این تجمع مستقل است و ارتباطی با ستاد میرحسین موسوی ندارد

خبرگزاری فرانسه نیز شمار تجمع‌کنندگان میدان بهارستان و مقابل مجلس شورای اسلامی در نزدیکی این میدان را چند صد نفر ذکر کرده و از متفرق کردن آن‌ها توسط پلیس با ضربه‌های باتوم و سپر خبر می‌دهد.

به گفته شاهدان عینی در تماس با زمانه،‌ گارد ضد شورش و لباس‌شخصی‌ها در بهارستان به منظور جلوگیری از تشکیل هسته تجمع، با معترضان به زد و خورد پرداخته‌اند.
شبکه تلفن همراه نیز در بهارستان و ناحیه اطراف کاملاً قطع است و قطارهای مترو در ایستگاه‌های بهارستان و ملت توقف نمی‌کنند.

دیگر گزارش‌ها حاکی از پرواز بالگردهای سپاه بر فراز این میدان و شمار فراوان بازداشت‌شدگان است.

ستاد میر حسین موسوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تجمع روز چهارشنبه در بهارستان هیچ‌گونه ارتباطی به ستاد موسوی و شخص وی ندارد و تجمعی مستقل است.

بنا بر یک خبر دیگر دریافتی، «خانواده‌های بازداشت‌شدگان روزهای اخیر نیز در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده‌اند و پلیس این خانواده‌ها را محاصره کرده‌است.»

No comments: