Thursday, May 03, 2007

What is not good for me is also not good for my neighborhood!

Despite all the busy schedule I have I wish to write about the following point!
....
I just read in the news that Iranian police has beaten up Afghani workers. Iranian police by force are kicking them out of Iran according to the news. One has even died due to injuries they conceded.
According to one of them, police has gone to the where (usually construction site) these workers and asked them to leave. When they beg to have time to ask their employer for their wages, they were throw from higher floor down!!!!
I agree we should fight for freedom of Iranian women's, teachers and people.
How about advocating Afghani rights! to shift ourselves to democracy, we shall respect also Afghani's right! These Afghani are also human, first of all, and they have been in our country working in the jobs many Iranian wouldn't like take them.

I think we, bloggers, should also protest against this inhuman action.
to see entire article see: Iranian police beaten up Afghani workers!
here, the cut and pasted version!

منابع دولتی در هرات تایید می کنند که یک کارگر مهاجر افغان که 'بعد از ضرب و شتم توسط
پلیس ایران' از این کشور اخراج شده بود، در بیمارستان درگذشت.

به گفته این منابع، سه مهاجر اخراجی دیگر نیز، در جریان آنچه ضرب و شتم توسط پلیس خوانده شده، زخمی شده اند و هم اکنون در بیمارستان مرکزی هرات بستری هستند.

شمس الدین حامد رییس اداره مهاجرین ولایت هرات با تایید خبر ضرب و شتم چهار کارگر مهاجر افغان توسط پلیس ایران، که به گفته وی، به کشته شدن یک تن از این کارگران انجامید، این اقدام را محکوم کرد.

او گفت مقامات محلی در هرات، به زودی این مساله را بررسی خواهند کرد.

آقای حامد گفت سزاوار نیست کشوری که خود را دوست و برادر مردم افغانستان می نامد، با مهاجرین افغان، چنین رفتاری کند.

صدای شما برای افغانستان: اخراج افغانها از ایران (کلیک کنید)

دولت ایران روز گذشته اعلام کرد که در ده روز نخست طرح اخراج مهاجرین "غیرمجاز"، پنجاه هزار افغان را از این کشور اخراج کرده است.

مصطفی پور محمدی وزیر داخله (کشور) ایران، گفته بود ماموران پلیس این کشور سعی دارند با کسانی که اخراج می شوند، "به شکلی مناسب رفتار کنند".

'پرتاب از ساختمان'

دکتر برکت الله محمدی مسئول بخش عاجل (اورژانس) بیمارستان هرات به بی بی سی گفت سه کارگر مجروح اخراج شده از ایران، می گویند که توسط ماموران پلیس آن کشور ضرب و شتم شده و سپس از ساختمان پایین انداخته شده اند.


'مهلت'
یک کارگر مجروح افغان که می گوید کمرش در اثر پرتاب شدن از ساختمان شکسته است
ما در ایران کار می کردیم. یک روز ساعت هفت صبح ماموران پلیس وارد محل کار ما شدند و از ما خواستند سریع حرکت کنیم و با آنها برویم تا ما را به افغانستان رد مرز کنند. ما شروع به التماس کردیم و از آنها خواستیم تا به ما مهلت بدهند که حقوق خود را از صاحبکار بگیریم، اما هنوز حرف مان تمام نشده بود که توسط آنان به زور از ساختمان به پایین انداخته شدیم

یک کارگر زخمی افغان
آقای محمدی افزود: این کارگران ابتدا به یک بیمارستان در داخل ایران منتقل شدند ولی گویا به دلیل نداشتن پول، در آن بیمارستان پذیرفته نشدند.

یکی از کارگران زخمی این حادثه به بی بی سی گقت: "ما در ایران کار می کردیم. یک روز ساعت هفت صبح ماموران پلیس وارد محل کار ما شدند و از ما خواستند سریع حرکت کنیم و با آنها برویم تا ما را به افغانستان رد مرز کنند. ما شروع به التماس کردیم و از آنها خواستیم تا به ما مهلت بدهند که حقوق خود را از صاحبکار بگیریم، اما هنوز حرف مان تمام نشده بود که توسط آنان به زور از ساختمان به پایین انداخته شدیم و وقتی به هوش آمدیم خود را در شفاخانه (بیمارستان) هرات یافتیم".

شمس الدین حامد رییس اداره مهاجرین هرات، از دولت ایران خواست عاملان این حادثه را هر چه زودتر دستگیر و مجازات کند.

دولت ایران و نمایندگی های این کشور در کابل و هرات، تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

خبر کشته شدن کارگر مهاجر افغان در اثر ضرب و شتم توسط پلیس ایران درحالی منتشر می شود که ایرنا خبرگزاری دولتی این کشور، در گزارشی ادعا کرده که "افغانها هنگام خروج از ایران، این کشور را الگوی انساندوستی دنیا معرفی می کنند".

این خبرگزاری می گوید که شماری از افغانهایی که به کشورشان باز می گردند، در گفتگو با گزارشگر ایرنا در استان جنوب شرقی سیستان و بلوچستان، ایران را "تنها الگوی انساندوستی در دنیا" معرفی کرده و از "مهمان نوازی" دولت این کشور قدردانی کرده اند.

No comments: