Tuesday, June 30, 2009

Mr. Karroubi's latest message to Iranian people...

مهدي كروبي با نگارش نامه اي به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اعتراض كرد و با صراحت تاكيد كرد كه دولت برآمده از آن را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی داند و در هیچ برنامه ای از جمله تنفیذ و تحلیف آن شرکت نخواهد کرد . كروبي همچنين اعلام كرد كه براي تغيير وارد عرصه انتخابات شده بود و از مردم عذرخواهي كرد بابت انكه نيروهاي غيبي و ظاهري مانع از تغيير در قوه مجريه شدند . او همچنين با اعتراض به بازداشت هاي گسترده خواستار آزادي تمام زندانيان شده و از مسئولان خواست كه از تمامي انها اعاده حيثيت شود . كروبي اعلام كرد كه در هر شرایطی و با هر امکانی به مبارزه ادامه خواهد داد و تاكيد كرد كه برای هرگونه همکاری با افراد و گروه های سیاسی تحول خواه در این مقطع حساس که به نظر می رسد «جمهوریت» در کنار «اسلامیت» و «ایرانیت» در خطر است امادگي دارد .
متن كامل نامه به شرح زير است :‌

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون
ملت بزرگ و فهیم ایران!
لازم می دانم ابتدا از مردم ایران عذرخواهی کنم؛ هم به خاطر چندین ماه اصرار و ابرام برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و هم به خاطر همه آن عزیزانی که در این مدت زحمات زیادی را برای آنها موجب شدم و با لطف و عنایت خود مسیر انتخابات را هموار و زمینه حضور عظیم و بی سابقه ای را فراهم کردند.
پیش از همه اذعان می کنم که بسیاری از شما پیشتر و دقیق تر می دانستید که چه خواهد شد و متوجه شده بودید،همان گاه که می پرسیدید «چه تضمینی برای آرای ما وجود دارد»، یا زمانی که می گفتید «نتیجه انتخابات معلوم است و شما آب در هاون می کوبید.»
با این همه می خواهم بگویم از کرده خود پشیمان نیستم و شما هم از این تلاش عظیم و حضور یکپارچه ضرر نکرده اید.حرکت ما در جهت تحکیم مبانی جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت بود و ماه ها با کمک دوستانمان تلاش بی وقفه ای داشتیم که «مطالبه محوری» را در صحنه انتخابات به یک اصل تبدیل کنیم و با توجه به اوضاع و شرایط کشور آنچه به عنوان برنامه و راه برون رفت از شرایط فعلی می توان انجام داد را برای حل مشکلات مردم و تحکیم پایه های استقلال و آزادی در کشور عنوان کنیم.
ما برای تغییر آمده بودیم،گرچه نیروهای غیبی و ظاهری مانع از تغییر در قوه مجریه شدند. با این همه فراتر از این تغییری در شرایط کشور و روحیات جامعه و آگاهی مردم بیش از آنچه تصور می شد، صورت گرفت و اذعان می کنم که این تغییر به مراتب فراتر از تصمیم من بود.
آمدنم در صحنه انتخابات به یاد و عشق امام راحل بود، به یاد روزهای فداکاری و از خودگذشتگی، قدم نهادن در مسیر مسوولیت پذیری و نه جاه پرستی ، خودخواهی و تحقیر دیگران.
آمدن برای گفت و گوهای بالنده تر اجتماعی و نه طرد هر کسی که غیر از سخن من کلمه ای به زبان می راند؛
آمدن برای گفت و گو و شکستن فضای یکسویه حاکم بر اوضاع کشور عمومی؛
آمدن برای دیدن بهتر و کامل تر جریان اداره کشور؛
آمدن برای روشن کردن چرخه ناکارآمد مدیریت اجتماعی کشور؛
آمدن برای تغییر در سیاست های تحکم آمیز و تحجرمآبانه داخلی؛
آمدن برای گفتن از موضع استقلال، شجاعت وحریت ؛
آمدن برای غبار روبی از چهره جوان و نوجوان ، دانشگاه و اصحاب فکر و اندیشه؛
آمدن برای تعامل با همسایگان و دولت های خارجی؛
آمدن برای بازداری از شکل گیری فرهنگ و ادبیات مستبدانه در عرصه جامعه؛
آمدن برای شفاف سازی امور اجرایی و ارتباط بخش های گوناگون اقتصادی و برنامه محوری؛
آمدن برای همه این ها و همه آنچه گفته شد و غیر از این ها همه برای تغییر بود و تغییر برای ایران. حاصل این همه آمدن ها که زمان وسیعی را به همراه اراده و ارادت به ملت بود، آن شد که توانستیم فضای یخ زده کشور را شکستیم ، مطالباتی که حق مردم بود بازگو و بازتعریف کردیم، افق نقد را به طلوع سپیدی نزدیک تر سازیم ، جرات گفتن و شنیدن را برای مسوولان و نامزدها به اوج رساندیم ، شجاعت دیدن واقعیت ها را در همه زمینه ها ارتقا بخشیدیم ، گفت و گو با همسایگان ، آمریکا ، اعراب و مسلمانان را به جایگاه مطمئنی نزدیک ساختیم و با ارائه برنامه ها ، بیانیه ها ، اعلام مواضع و دیدگاه ها ، ناگفته های بزرگی را با عظمت گفتیم و جامعه را از ترس های غیر منطقی دور کردیم و همگان را این سو و آن سوی مرزها ایران به گفت و گو ترغیب کردیم و شما در همه این لحظات و برداشتن این گام ها همراه و یاور من بودید و چگونه می توان فراموش کرد شکوه شب های پیش از 22 خرداد را که همه ایران یکپارچه شور سیاسی و شوق انتخابات شده بود و دنیا با همه بزرگی خیره بر این عظمت و آزادگی حاصل از انقلاب اسلامی. چه تصاویر به یاد ماندنی از آن همه شب ها و شورها و جوان ها که ایران را یکپارچه غرق در مردمسالاری و حضور سیاسی ساخته بود. چقدر دنیا از آن شب ها و انقلاب و عظمت ایران یاد کرد و چه باورنکردنی که یک هفته بعد تصاویر آن شکوه به فریاد اعتراض و الله و اکبر شبانه تبدیل شد و خون به سنگفرش خیابان پاشید و با ضرب باتوم ها و گاز اشک آور به جان زن و مرد و پیر و جوان .... و چه سقوط آزادی از اوج قله عظمت در تصویر جهانی به حاکمیت شلاق و زندان گلوله ...
با چکمه و باتوم به جان و مال مردم هجوم بردند، صدها نفر سازماندهی شده به خوابگاه دانشجویان حمله کردند و قلب دختر جوان را با گلوله شکافتند و از پشت بام مسجد با یونیفرم مردم را به گلوله بستند و صدها نفر را در خانه و خیابان دستگیر کردند و تا سر حد مرگ کتک زدند و چه زشتی هایی که در کلام در حق آنها روا داشتند. ده ها نفر از رجال مذهبی و سیاسی را شبانه دستبند زدند و وا اسفا که چه زود انتقام دو ماه آزادی نسبی را گرفتند و همه را روانه زندان ها و سلول انفرادی کردند تا در چنین شرایطی سخت لب به سخن بگشایند و به انقلاب مخملی اعتراف کنند!
این چه انقلاب مخملی است که رهبران آن دو تن از زنده ترین و با سابقه ترین یاران امامند و مورد تایید شورای نگهبان و رهبری برای حضور در انتخابات و حداقل 15 میلیون نفر(بر اساس شمارش خود طرف) به آنها رای داده اند ؟
رویای انقلاب مخملی در ذهن این ها بوده یا آنها که کابوس آن را می دیدند و نیرو به همسایه شمالی گسیل داشتند که آموزش ببینند تا چگونه مردم را با حالت ارعاب و قیافه مهیب و هجوم موتور و زدن باتوم و پرتاب گاز فلفل و زدن کابل بر سر پیر و جوان و زن و مرد و اتومبیل و مغازه بترسانند تا مبادا کسی جرات حضور آرام و در صحنه اعتراض ماندن را به خود بدهد و بعدها هم با همان روش های تبلیغاتی و در بوق کردن حرف های غیر واقعی، همه را محکوم به اغتشاش ، انقلاب مخملی ، تخریب و ده ها اتهام دیگر نموده و تا جایی پیش رفتند که مردم را به قتل یکدیگر و رفتن در لباس بسیج برای زدن خودشان هم متهم کردند!
به راستی که این انتخابات در عین اینکه پرشور ترین ، سیاسی ترین و با شکوه ترین انتخابات در این سی سال بود ، پر مساله ترین نیز بود که با اعتراض های گسترده مردم ، شخصیت های سیاسی و گروه ها مواجه شد و متاسفانه نهادهای مسوول به جای پاسخگویی و رفع شبهات درباره تردید های جدی و تخلفات اساسی خواستند با طرح ادعاهای مضحک همه چیز را تحت تاثیر قرار دهند. شما مردم حق دارید که لااقل این سوال را از نظام بپرسید که چگونه دو تن از یاران انقلاب که مورد تایید و با صلاحیت و نیز همه گروه های اطرافشان یک شبه به عاملان انقلاب مخملی و هواداران گروه های اغتشاشگر و مردم معترض ناآگاه تبدیل شدند ؟
چگونه می توان این همه را به مصاف سیاسی و انتخابات خواند و ناگهان در پایان یا میانه راه چنگ و دندان نشان داد و از همه امکانات و ابزارها و صدا و سیما و تریبون های مذهبی و نيروهاي انتظامي و امنيتي و باتوم و گاز اشک آور و زندان و شکنجه و تیر و تفنگ استفاده و بعد هم ادعا کرد که همه این ها تقصیر «خود شما» است ! صدا و سیما را با بودجه ملی به خدمت گرفت، برنامه پشیمان سازی به راه انداخت و در همین حال خود را به حمایت 40 میلیون رای دهنده در انتخابات مفتخر دانست ؟! این همان شعار پر مغز راهپیمایی مردم از انقلاب تا آزادی است که می گفتند: «رای ما را دزدیدند ، دارند باهاش پز می دهند.»
لازم می دانم در این مقطع که به ظاهر سیر اداری انتخابات را پایان یافته تلقی کردند ، مواردی را به عرض شما ملت شریف برسانم :
1. کتاب قطور خاطرات انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نه تنها ذهن جامعه را پر کرده و توجه جامعه جهانی را متوجه ایران و مسوولین اجرا و نظارت و همه تصمیم سازان نموده که برای همیشه در یادها و خاطره جامعه و تاریخ باقی خواهد ماند. در یک طرف مردمی که نظام و کشورشان را می خواستند و مجد و عظمت آن را آرزو داشتند و به کیان آن فکر می کردند و در ظلمات یاس و ناباوری روح امید را در خود احیا نموده و برای تغییر و ساختن ایرانی از نو آمدند ولی با عبور از میدان های مین و موانع ، ناباورانه با کمین به اصطلاح اجرا و نظارت دولت مواجه شدند که برای آنان و به نام آنان و بی شباهت به انتخاب و رای آنان ، انتخاباتی را مهندسی نموده بود. در حقیقت هم ما و هم مردم بر اساس وعده و وعیده ها و نمایش فضای دموکراسی بر این باور بودیم که هنوز کفگیر منافع مادی به ته دیگ امانت داری و دیانت و اخلاق اجتماعی نخورده و ته مانده ای از پاکی و صداقت می تواند از رای مردم صیانت وآن را همان گونه که بود اعلام کند. در اینجا باید اذعان کنم که مردم و برخی کارشناسان و صاحب نظران بهتر از ما شرایط انتخابات را می شناختند و به کرات بی حاصلی برگزاری انتخابات و حساب کردن روی آرای مردم را یادآوری می کردند که مجدانه بابت این حسن ظن به مسوولین از مردم عذرخواهی می کنم.
2. برای همه شهدای این ماجراهای انتخاباتی از خداوند رحمان آمرزش طلب می کنم و آرزو می کنم در سلسله شهدا محسوب شوند. به تک تک خانواده هایشان تسلیت می گویم و ضمن ابراز تاسف از اینکه حتی امکانات تجلیل و بزرگداشت مناسبی هم برای تشییع و دفن و فاتحه فرزندانشان فراهم نشده ، با آنها همدردی می کنم. برای همه عزیزان ، مجروحان و آسیب دیدگان بهبود و شفای عاجل طلب می کنم و مقصر همه این شهادت ها ، جرح و تخریب ها و اغتشاش ها را کسانی می دانم که حقوق مردم را زیر پا گذاشتند ، حتی به آنها اجازه راهپیمایی آرام ندادند و نه تنها امنیت آنها را تامین نکردند که آنان را مورد هجوم و ضرب و شتم و توهین و تحقیر قرار دادند.
3. فضای امنیتی که پس از انتخابات در کشور ایجاد شده مولود افکار معیوب و توهم توطئه های خود ساخته ای است که متاسفانه تلاش می شود با تبلیغات و استفاده یک طرفه از صدا و سیما آن را یک طرفه به اثبات رسانند. هیچ یک از گروه های سیاسی شناخته شده و شخصیت های سیاسی شناخته شده و شخصیت های عزیز سیاسی و میلیون ها نفر مردمی که در راهپیمایی های آرام و مدنی حضور داشتند هیچ مطالبه ای نداشتند جز اینکه رایشان چه شد. آنها جز در فکر حق آزادی و انتخابشان نبودند و توهم توطئه انقلاب مخملی ابزار سرکوب و برخورد با مخالفان سیاسی جریان حاکم است. اصولا انقلاب های مخملی در کشورهای اقمار شوروی سابق رخ داده ، شرایط خاص خود را دارد و در هیج جای دیگری نیز نمونه ندارد. مگر ما جز اقمار شوروی سابق بوده یا شده ایم ؟ انقلاب مخملی با حضور افراد وابسته به انقلابی چون آقای موسوی و اینجانب و ده ها میلیون ها نفری که به آنها رای نداده اند، معنی ندارد. دستگیری و زندانی کردن هزاران تن از اقشار مختلف و از آن جمله چهره های سیاسی ، اجتماعی ، دانشگاهی و مطبوعاتی و نگران داشتن خانواده هایشان بدون هیچ اتهامی و بعضا به صورت آدم ربایی، خلاف قانون و مصالح نظام و کشور است ، اینان باید هر چه سریعتر آزاد و از آنها اعاده حیثیت شود.
4. با ساز و کاری که قبل از انتخابات و توسط دولت و شورای نگهبان و برخی نهادهای عمومی انجام شده و نیز نحوه اجرای انتخابات و دخالت های دولت و نمایش شکایت پذیری و بازشماری آرای شورای نگهبان و وقایع بعد از آن را عاملی در جهت باطل بودن انتخابات می دانم و بر همین اساس دولت برآمده از آن را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی دانم و در هیچ برنامه ای از جمله تنفیذ و تحلیف آن شرکت نخواهم کرد.
5. به عنوان خدمتگزار کوچک مردم ، انقلاب و نظام اسلامی و شاگر بی ادعای امام راحل از همه مردمی که در انتخابات شرکت کردند و به خصوص پس انتخابات نیز نسبت به پیگیری نتایج صحیح آن حساس بوده و هزینه ها پرداختند، قدردانی می کنم و به پیشگاه همه آنها سر تعظیم فرو می آورم، هر چند که با قدر ناشناسی بی سابقه ای مواجه شدند و مزدشان را با اتهام اغتشاش و انقلاب مخملی ، ترور ، خس و خاشاک ، ده ها توهین دیگر و سرکوب گرفتند اما به همه توصیه می کنم که راه انقلاب و امام و مصلحت کشور را با این ناملایمات رها نکنید، روحیه انقلابی و اسلامی و شعور سیاسی خود را پاس دارید ، همچنان به مانند امام که از «جمهوریت» همپای«اسلامیت» ارزش می داد، در مقابل تحجر ، واپس گرایی و تغییرات بدعت گونه دفاع کنید و بدانید که خط امام تنها راه نجات مردم و کشور در مقابل دیکتاتوری ، سرکوب ، واپس گرایی و اسلام طالبانی است. گرچه این انتخابات و حوادث پس از آن به ارکان نظام و اعتماد شما آسیب جدی وارد کرد اما مطمئن باشید که رای و اراده مردم پیروز نهایی این تحولات خواهد بود.
6. بیشتر از گذشته به همه آنچه به عنوان برنامه انتخاباتی برای کشور مطرح کردم ، باور دارم و از همکاران می خواهم به آنچه مطرح کرده ام ، فکر کنند :به لزوم برنامه محوری در اداره کشور، احیای حقوق شهروندی،احیای آزادی های سیاسی و اجتماعی، پرداختن به حقوق اقلیت های مذهبی و قومی و توجه جدی به مطالبات اقشار گوناگون، ارزش های فرهنگی و زبانی متنوع ایران ، توجه به حقوق زنان و برابری های مورد توجه و مطالبه آنان، استفاده از ظرفیت های به فراموشی سپرده شده قانون اساسی و چنانچه لازم باشد تغییر و بازنگری قانون اساسی به ویژه در ارتباط با قانون شوراها ، اداره مناطق مختلف کشور،مسایل مربوط به انتخابات و نظارت شورای نگهبان و موارد دیگر.
7. در جریان انتخابات و پس از اعلام نتیجه حیرت آور و اعجاب انگیز آن از هیچ اقدامی ولو مخاطره آمیز دریغ نکرده ام که مواردی از آن حسب اقتضا از طریق بیانیه هایی به استحضار شما ملت بزرگ رسیده و طبعا بعضی از اقدامات دیگر در وقت مناسب اعلام خواهد ولی اجمالا یادآوری می کنم از هیچ فرصت متصوری همچون تماس، رایزنی، مکاتبه محرمانه با مراجع دینی و شخص رهبری و هر شخص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار دیگر غفلت نکرده ام و صادقانه به شما می گویم که آنچه در توانم بوده است را انجام داده ام، هرچند که در مواردی قرین توفیق نبوده است.
8. ضروری ترین مساله در شرایط کنونی حفظ روحیه انقلابی و سیاسی در برابر کسانی است که می خواهند مردم نا امید شده و از صحنه انتخابات خارج شوند.همه باید وحدت انقلابی و روحیه سیاسی را حفظ کرده و با جریان عظیمی که در این انتخابات به حرکت در آمده و خودآگاهی خود را بازیافته به تشکیل و تقویت تشکل های مدنی و حضور در احزاب و گروه های سیاسی اصلاح طلب و تحول خواه و امیدوار به آینده بپردازند. من به سهم خود برای هرگونه همکاری با افراد و گروه های سیاسی تحول خواه در این مقطع حساس که به نظر می رسد «جمهوریت» در کنار «اسلامیت» و «ایرانیت» در خطر است، دست همکاری و تشکیل جلسه واحد تحول خواهی و حرکت و تغییر را دراز می کنم و از همه شخصیت ها و گروه های مختلف که به اندیشه امام وفادارند، دعوت می کنم به این امر عظیم اقدام کنند.
مهدی کروبی تا آخر عمر پای این مردم و انقلاب اسلامی ایستاده است و تمامی مطالبات ملت را با تمام وجود و در قالب برنامه های اعلام شده به هر نحو ممکن پیگیری می کنم و در هر شرایطی با هر امکانی به مبارزه ادامه خواهم داد و با دعوت از همه این راه تاکید می نمایم که راه مصلحت کشور و انقلاب امام راحل به ایستادگی و هوشیاری و حفظ آرامش و اجتناب از هر گونه پراکنده کاری نیاز دارد. از علمای اسلام و بزرگان نیز دعوت می کنم که در صحنه سیاسی کشور و مصالح مردم مثل گذشته فعال و با نشاط باشند و به راهنمایی آنها مثل گذشته همت گمارند.

مهدی کروبی
09/04/1388

who keeps Tehran's order?

1. Taken from radio farda it is an interview with one of ex members of ansar hezbolah. According to him, Tehran's street orders are set out by those Arabs from Hezboulah Lebanese and other arabs!!

پیراهن‌های سفید روی شلوار، ریش‌های عمدتا نتراشیده، نگاه‌های جستجوگر، گاه مسلح به سلاح سرد یا حتی گرم، سوار بر ترک موتور به قلب جمعیت معترض می‌زنند؛ با شعارهایی مذهبی آمیخته به ناسزا، و فریادهای مرگ بر لیبرال و مشابه آن:

حمله به کوی دانشگاه، ضرب و شتم وزرای اصلاح‌طلب، ترور نافرجام سعید حجاریان، بر هم زدن جلسات «دگراندیشان»...

یک سو خون کشیشی بر زمین می‌ریزد، سوی دیگر پرده سینما در آتش می‌سوزد.

گروهی کبوتران ولایت‌شان می‌خوانند، گروهی دیگر پیک وحشت.

و اکنون بازگشته‌اند؛ قوی‌تر، منسجم‌تر، باتوم به دست، بر ترک موتور، تا رئیس جمهور محبوب رهبری را پاس بدارند.

از آغاز خشونت‌ها در اعتراضات اخیر به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، یک نام بیشتر از هر اصطلاح دیگری شنیده می‌شود: «لباس شخصی‌ها»؛ بازویی که گاه خودجوش و گاه سازمان یافته، یک گام جلوتر از پلیس، به معترضان یورش می‌برد .


بیشتر بخوانید:

* چرا بازداشت شدم و چه بر سرم آمد...

به راستی «لباس شخصی‌ها» کیستند؟ مشروعیت‌شان از کجا می‌آید؟ و دایره اختیارات‌شان تا کجاست؟

بر صندلی گفت‌و‌گوی ویژه این هفته رادیوفردا کسی نشسته است که زمانی از اعضای ارشد «انصار حزب‌الله» بود؛ در تاروپود آن، و اکنون پس از سال‌ها کناره‌گیری، جزو معترضان و منتقدان سرسختش.

«انصار حزب‌الله» اگرچه در برگیرنده تمام نیروهای لباس شخصی نیست، اما منسجم‌ترین، معروف‌ترین – و آن گونه که می‌گویند - پرقدرت ترین‌شان به شمار می‌رود.

میهمان ما در این گفت‌وگو، دبیر سیاسی پیشین گروه انصار حزب‌الله است، عضو شورای موسس انصار حزب‌الله، از نزدیکان پیشین حسین الله‌کرم، حاجی بخشی، مسعود ده‌نمکی و نام‌های آشنای دیگر، نام‌هایی آشنا چه برای حزب‌اللهی‌های افراطی و چه برای دگراندیشان مدنی و سیاسی.

«امیرفرشاد ابراهیمی» ساکن فعلی آلمان، فعال سیاسی و منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران که در پی حمله انصار حزب‌الله به کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و بروز اختلافات شدید، از عضویت در این گروه استعفا کرد، از پشت پرده انصار می‌گوید، و از این که حتی نامش را هم به درستی نمی‌دانیم.

رادیوفردا: آقای امیرفرشاد ابراهیمی! سوال را از اینجا شروع می‌کنم که آن گروهی که به نام انصار حزب‌الله – چه درست و چه غلط – پیش مردم معروف شده، یا به طور عام، همان نیروهای لباس شخصی، که این روزها به خاطر برخوردشان با تظاهرکنندگان، شاید نام‌شان بیشتر از نیروی انتظامی و امنیتی بر سر زبان‌ها باشد، چه کسانی هستند؟ از کجا می‌آیند؟

امیرفرشاد ابراهیمی: شاکله انصار حزب‌الله به سال ۱۳۷۲ برمی‌گردد. این گروه علنا با نشریه «یالثارات الحسین» اعلام موجودیت کرد. این نشریه ابتدا فقط در نماز جمعه پخش می‌شد، اما بعدها به کیوسک روزنامه‌فروشی‌ها راه پیدا کرد و علنی شد. تا سال ۱۳۷۴ همه گروه‌ها زیر عنوان انصار حزب‌الله جمع بودند. اما از این سال به بعد به دلیل اختلاف نظرهای کلی به چند پاره تقسیم شدند. یک گروه همان انصار حزب‌الله باقی ماندند و با نشریه یالثارات الحسین کماکان به کار مطبوعاتی خود مشغول بودند. و گروه دوم عنوان «اتحادیه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حزب‌الله» داشتند که آقایان الله‌کرم، مسعود ده‌نمکی، فرج مرادیان و حاجی بخشی هم عضو این گروه بودند.

و این در واقع همان گروهی است که شما دبیر سیاسی آن محسوب می‌شدید؟

بله. این تشکل که تشکیل شد من دبیر سیاسی آن شدم. آقای حسین الله‌کرم دبیر کل، و مسعود ده‌نمکی به عنوان دبیر فرهنگی آن برگزیده شد.

یعنی بیشتر برخوردهای خیابانی که به نام انصار حزب‌الله در سال‌های دهه هفتاد شاهدش بودیم، درواقع ناشی از عملکرد همین گروه بود؟

بله. اتحادیه فارغ‌التحصیلان و دانشجویان حزب‌الله بودند. افرادی مثل آقای گودرزی هم در همین گروه بودند. ما با آن گروه اصلی انصار حزب‌الله در یک سری مسائل اختلاف نظر داشتیم، اما در کل اشتراکات فکری زیادی هم داشتیم. می‌شود گفت که تقسیم کار کرده بودیم. بخشی از کار را انصار حزب‌الله برداشت و آن انجام کارهای فرهنگی و مطبوعاتی بود؛ و ما هم به عنوان گروه دیگری به برگزاری تجمعات دست می‌زدیم، جلساتی به نام «نوسازی معنوی» تشکیل می‌دادیم. و بله! می‌شود گفت که در آن درگیری‌ها و بر هم زدن تجمعات، تقریبا همه گروه‌ها با همدیگر همکاری داشتند و افرادی که مردم کلا به اسم انصار حزب‌الله می‌شناسند در آن مشارکت می‌کردند.

که به لباس شخصی‌ها معروف شدند...

بله.

خوب، اینها تحت فرماندهی چه کسی هستند؟ برای چه کسی کار می‌کنند؟ به عبارت ساده‌تر مشروعیت برخوردشان و امکان استفاده از قوه قهریه‌شان را از کجا می‌آورند؟

مشروعیت‌شان را در کل از رهبر می‌گیرند. این امر علنی بود. همه هم می‌دانستند. ما با دفتر رهبری ارتباط خیلی نزدیکی داشتیم. ملاقات‌های خصوصی داشتیم . بر سر هر موضوعی مجاز بودیم به دفتر رهبری برویم . حالا شاید الزاما با خود رهبر ملاقات نداشتیم . اما با مسولان ارشد دفتر رهبری در ارتباط بودیم . و همین مشروعیت هم باعث شده بود که نیروهای امنیتی و انتظامی نسبت به برخوردهای انصار حزب‌الله از خودشان مماشات نشان بدهند.

منظورتان این است که برخی از رهنمودها و راهکارها را به طور مستقیم از دفتر رهبری اتخاذ می‌کردید؟

دقیقا، دقیقا. نگاه کنید! پیش می‌آمد که ما جلساتی با آقای جنتی یا آقای مصباح یزدی هم داشته باشیم. اما آن چه که به رفتار ما مشروعیت می‌داد حمایت رهبری بود. مثلا وقتی پیش آقای جنتی یا یزدی می‌رفتیم می‌گفتند که شما کبوتران ولایت هستید. در جلساتی که با دیگران هم داشتیم آنان ما را با عنوان سربازان ولایت قلمداد می‌کردند. مطلب دیگری که باید بهش اشاره کنم این است که از سال ۱۳۷۶ و با سرکار آمدن آقای خاتمی تنش‌ها و درگیری‌ها بیشتر شد . نیروی انتظامی هم در یک وضعیت منفعل قرار گرفته بود. و نمی‌دانست با این نیروها باید چه کند. از همین جا بود که پایه و اساس تشکیل نیروهای «نوپو» شکل گرفت. طبق دستور مستقیم رهبری به مسئول اطلاعات نیروی انتظامی که در آن زمان آقای سرتیپ مسعود صدرالاسلام بود نیرویی راه‌اندازی شد به نام نوپو که اسم اختصاری «نیروهای ویژه پاسدار ولایت» بود. بخشی از بچه‌های انصار حزب‌الله به شکل کاملا سازمانی و ارگانیک در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت و زیر نظر اطلاعات نیروی انتظامی کار می‌کردند. همین افراد هم بودند که در حادثه ۱۸ تیر کوی دانشگاه حضور داشتند. الان هم در برخورد با تظاهرکنندگان و معترضان به نتایج انتخابات، نیروهای نوپو را می‌توانید با جلیقه‌های خاکستری رنگ تشخیص دهید.

که از آن زمان برای چنین مواقعی سازمان‌دهی شده‌اند...

بله، دقیقا.

«مشروعیت‌شان را در کل از رهبر می‌گیرند. این امر علنی بود. همه هم می‌دانستند. ما با دفتر رهبری ارتباط خیلی نزدیکی داشتیم. ملاقات‌های خصوصی داشتیم . بر سر هر موضوعی مجاز بودیم به دفتر رهبری برویم . حالا شاید الزاما با خود رهبر ملاقات نداشتیم . اما با مسولان ارشد دفتر رهبری در ارتباط بودیم . و همین مشروعیت هم باعث شده بود که نیروهای امنیتی و انتظامی نسبت به برخوردهای انصار حزب‌الله از خودشان مماشات نشان بدهند.»
خوب، به نیروهای مختلف اشاره کردید، یعنی این افراد به محض پیوستن به تشکیلات انصار حزب‌الله مسلح می‌شوند و امکان استفاده از سلاح سرد و گرم را پیدا می‌کنند؟

ببینید، بحث تسلیح حزب‌الله برای اولین بار در ایام اتفاقات کوی دانشگاه مطرح شد. قبل از آن، به این صورت مطرح نبود که بگوییم همه نیروهای حزب‌الله سلاح داشتند. باید بدانید که یک رابطه کاملا پیچیده در میان نیروهای انصار حزب‌الله وجود دارد که اگر بخواهم تشریحش کنم بسیار زمان‌بر خواهد بود. به طور خلاصه، کسانی که در انصار حزب‌الله حضور داشتند عمدتا بسیجی یا سپاهی بودند. این افراد سپاهی گاها از محل خدمت‌شان در سپاه اسلحه داشتند. و این اسلحه را زمانی که در ماموریت‌های حزب‌الله حضور داشتند با خودشان حمل می‌کردند. افرادی هم که بسیجی بودند عمدتا حکم‌هایی داشتند که به همان احکامی برمی‌گشت که در ایست‌های بازرسی در خیابان‌ها از آن استفاده می‌کردند. بر همین اساس اگر زمانی هم نیروی انتظامی یا هر کس دیگر می‌خواست با آنها برخورد کند یا بپرسد که این افراد لباس شخصی اینجا، در تجمعات، چه کار می‌کنند، نمی‌گفتند من حزب‌اللهی هستم؛ می‌گفتند من بسیجی‌ام، این هم حکم ماموریتم. بهترین تعبیر این است که بگوییم در واقع یک سوء استفاده قانونی در اینجا انجام می‌شد و کسی هم از این افراد ایراد نمی‌گرفت.

حالا که بحث از سازماندهی نیروهاست می‌خواستم بپرسم در سازماندهی نیروهای انصار حزب‌الله که یک نیروی شبه‌نظامی با ایدئولوژی مذهبی شدید به شمار می‌رود، مولفه مذهب کجا قرار می‌گیرد؟ اعتقادات چه جایگاهی دارد؟

اعتقادات در درجه بالایی بود. انصار حزب‌الله یک گروه و سازمانی بود که به اعضایش حقوق و پول به طور رسمی نمی‌داد البته راه‌های دیگری بود که...

به این بحث باز می‌گردیم، اما اجازه بدهید به اینجا که رسیده‌ایم، یک پرانتز باز کنیم. از ایران شنیده می‌شود که به افرادی پول داده می‌شود تا در برخورد با معترضین، بقیه نیروها را همراهی کنند. شما احتمال چنین چیزی را چطور می‌بینید؟

احتمال آن را تایید می‌کنم. ببیند مثلا آقای ... عضو انصار حزب‌الله بود، ولی مثلا یک آژانس هواپیمایی هم داشت. این آژانس هواپیمایی طبعا یک سری هزینه‌هایی هم دارد، باید مالیات بپردازد. اما بر اساس روابط خاص، از این هزینه‌ها چشم‌پوشی می‌شد. کافی است که من مثلا به عنوان مسئول انصار حزب‌الله به آقای ... زنگ بزنم که در آن زمان دبیر جامعه اسلامی ... بود، و بگویم فلانی از بچه‌های ماست، هوایش را داشته باشید. همین «هوایش را داشته باشید»، به معنای آن بود که او می‌تواند از یک رانت ویژه استفاده کند.

شما شخصا شاهد چنین مسائلی بودید؟

بله. من شخصا شاهد بودم . این سفارشات در رده‌های بالای گروه اتفاق می‌افتاد. البته در رده‌های پایین‌تر و بچه‌هایی که مثلا تجمعات را بر هم می‌زدند یا در میان نیروهای پیاده نظام هم این طور نبود که مثلا بگویند «خوب شما امروز این تجمع را بهم زدید این دو هزار تومان را بگیر!»، اما در هر صورت پولی به آنان اختصاص داده می‌شد. مثلا می‌گفتیم، خوب شما بچه‌های حزب‌الله هستید . می‌خواهید فلان برنامه یا فلان هیات مذهبی را تشکیل دهید. این پول را آقای فلانی به همین منظور به شما کمک کرده است...

خوب پس باز می‌گردیم به نقش مذهب و استفاده از آعتقادات در این گروه، که پیشتر بحث‌اش نیمه کاره ماند...

بله . مذهب در جایگاه بالای تفکر این گروه قرار دارد. اساسا اکثر برخوردها (از سوی بازوهای اجرایی گروه) با انگیزه‌های مذهبی صورت می‌گیرد. کسانی که در رده اول این گروه بودند می‌دانستند که برخورد با آقای عطاالله مهاجرانی یا برخورد با دکتر سروش یک برخورد سیاسی است. ولی ما، یا کلا جریان اصلی انصار حزب‌الله نمی‌رفتیم به این افراد بگوییم که مثلا چون ما از نظر سیاسی با آقای خاتمی اختلاف داریم بروید و تجمع‌شان را بر هم بزنید. با این عنوان طرح می‌شد که این افراد دارند ریشه‌های اسلام را می‌خشکانند. اینها دارند اسلام را کم‌رنگ می‌کنند، اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند، و امثال این صحبت‌ها. در واقع نیروها، به عنوان یک تکلیف دینی تجمعات را بر هم می‌زدند یا با مردم برخورد می‌کردند.

حالا اگر موافق باشید، کمی بیشتر به اتفاقات اخیر بپردازیم. یکی از شایعات قوی این است که در برخورد با معترضان تظاهرات اخیر از نیروهای خارجی هم استفاده می‌شود. آیا شما در طول مدتی که با این گروه همکاری می‌کردید شاهد چنین نمونه‌هایی هم بوده‌اید؟ این ادعا به نظر شما تا چه حد می‌تواند صحت داشته باشد؟

باید برگردم به همان حرفی که یک بار هم زدم، اعضایی که در انصار حزب‌الله فعالند عمدتا نیروهای بسیجی هستند. بسیجی‌ها به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنند و در مواقع بحران این افراد می‌توانند به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انجام وظیفه کنند. ماموریت حفظ امنیت تهران طبق مصوبه فرماندهی کل قوا زیر نظر قرارگاه ثارالله تهران است . قرارگاه ثارالله تهران یک قرارگاه مستقل است که زیر نظر هیچ کدام از نیروهای پنچگانه سپاه قرار ندارد، و مستقیما زیر نظر فرمانده کل قوا هدایت می‌شود. در آن قرارگاه ثارالله دو تیپ وجود داشتند وهنوز هم هستند که در آن افراد خارجی حضور دارند. یک تیپ آن جنب نمایشگاه بین‌المللی تهران و مابین نمایشگاه و ساختمان صدا و سیما مستقر است که اینها بازماندگان لشکر ۹ بدر هستند که افرادش عراقی‌اند. یک تیپ دیگر هم از نیروهای احتیاط حزب‌الله لبنان هستند که برای آموزش وارد ایران شده‌اند و مانده‌اند. دفتر آنها هم در خیابان حافظ شیراز در خیابان ولی‌عصر قرار دارد، ولی محل استقرارشان پادگان امام علی است .
این شایعاتی که امروز در سطح جامعه مطرح شده... کما این که خودم هم در عکسها شاهد آن بودم دو تن از اعضا حزب‌الله لبنان را نشان می‌دهد که یکی از آنها جزو افراد معروف حزب‌الله لبنان است، یعنی برادر علی منیر اشمر است که همین حالا هم اگر به وب‌سایت حزب‌الله لبنان بروید، می‌بینید که نامش در بین شهدای استشهادی نوشته شده. برادر او، در درگیری‌های اخیر در تهران حضور داشته است، عکسش هم در خیابان چاپ و منتشر شده است. همین به نظر من می‌تواند ثابت کند که حزب‌الله لبنان، نیروهایش را برای سرکوب، وارد ایران کرده است. ولی حضور این افراد ربطی به انصار حزب‌الله ندارد؛ این افراد از زیر مجموعه‌های سپاه پاسداران هستند...

یعنی این افراد خارجی که می‌گویید، در ارتباط با لباس شخصی‌ها نیستند؟

نه، این افراد، حاصل ارتباط ارگانیکی است که سپاه پاسداران با حزب‌الله لبنان دارد. البته درست است که ما هم به عنوان انصار حزب‌الله در آن زمان اشتراکات زیادی با حزب‌الله لبنان داشتیم . حتی با حزب‌الله سوریه و افغانستان . و هر جا کنگره‌ای برگزار می‌شد ما هم به عنوان نماینده حزب‌الله ایران در آن شرکت می‌کردیم؛ اما هیچ وقت ارتباط ارگانیکی با این افراد نداشتیم . و حضور این افراد (حزب‌الله لبنان در ایران) برمی‌گردد به ارتباط سپاه پاسداران و بهره‌گیری آنان از حزب‌الله لبنان.

می‌خواستم بپرسم وقتی به عکس‌های درگیری‌ها در ایران نگاه می‌کنید، چهره‌های آشنایی هم در بین لباس شخصی‌ها می‌بینید؟ یا نیروها به طور کامل از آن زمان عوض شده‌اند؟

بله . وقتی عکس‌ها را می‌بینم تعدادی از بچه‌هایی را که آن زمان در انصار حزب‌الله حضور داشتند می‌بینم . البته شاید در آن زمان رده‌های‌شان خیلی پایین‌تر از امروز بود. ولی امروز به عنوان نیروهای لباس شخصی و حزب‌اللهی در مقابل مردم قرار دارند و اسلحه هم دارند و عده دیگری هم از چهره‌های آشنا به عنوان بسیجی، و در لباس بسیجی، در تجمعات حضور دارند.

به این نکته اشاره کردید که «سلاح دارند». دامنه اختیارات این افراد تا چه حد است؟ آیا در برخورد با معترضین به طور مثال، حکم تیر دارند؟ تا چه حد اجازه برخورد فیزیکی با مردم دارند؟

در زمانی که من در این تشکیلات بودم هنوز حوادث به درگیری مسلحانه با مردم نکشیده بود. صرفا این افراد تجمعات را به هم می‌زدند. و البته دامنه اختیارات‌شان در همان زمان هم به‌شدت بالا بود. نیروی انتظامی هیچ گونه برخوردی هیچ گاه با این افراد نداشت . یادم می‌آید بعد از تجمعات و برخوردهایی که در جریان تشییع جنازه‌های آقای مختاری و خانم اسکندری و آقای فروهر صورت گرفت و بعد از درگیری‌هایی که پیش آمد، تعدادی از افراد انصار حزب‌الله توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. به من زنگ زدند که ما چند نفر را بازداشت کرده‌ایم که ادعا می‌کنند از بچه‌های انصار حزب‌الله هستند، بیایید که اگر آنها را می‌شناسید آزادشان کنیم. یعنی اگر هم به هر دلیل این افراد توسط نیروی انتظامی بازداشت می‌شدند بلادرنگ آزاد می‌شدند. و هیچ گونه برخوردی هم با آنان صورت نمی‌گرفت. بالاترین برخوردی که من شاهد آن بودم در جریان ضرب و شتم آقای نوری و مهاجرانی بود در نماز جمعه تهران که همان زمان قوه قضاییه این افراد را بازداشت کرد و برای‌شان حکم هم صادر شد، اما هیچ گاه این احکام اجرا نشد. یعنی در واقع قوه قضاییه اهتمامی نمی‌دید که با این افراد برخورد کند. چون هم قوه قضاییه و هم نیروی انتظامی می‌دانستند که به هر جهت این افراد نیروهای وفادار نظام هستند و به نوعی تحت امر رهبری هستند. به همین دلیل هم کسی جرات برخورد با آنها را نداشت. دایره اختیارات‌شان عملا به اندازه‌ای گسترده بود که قادر بودند هر کاری بکنند. من بارها و بارها شاهد بودم که مثلا یک بچه ۱۷، ۱۸ ساله به یک سرهنگ نیروی انتظامی دستور می‌داد و سرش داد می‌زد که مثلا «چرا نیروهای‌تان را نمی‌آورید جلو؟!» و متاسفانه می‌دیدم که پلیس هم حرف این افراد را اجرا می‌کرد و نسبت به آنان مماشات داشت و از آنان می‌ترسید . چون همه به خوبی می‌دانستند که انصار حزب‌الله یعنی رهبری .

US and double standard! US and Canada Hosting most websites related to regime!!



I came across one of the weblogs who has done some research about the websites belong to current regime in Iran or in rxact word the hosting of hardliner's websites are in US and Canada. I think I will do some follow up myself to see why Canada will provide hosting to these sites which promote hatred and lie throughout Iranian society and world.

Sunday, June 28, 2009

Iran Protests...

Jon Bon Jovi and Andi have a song for Iran!! Jon Bon Jovi has sang even part of it in Persian!!! good job!!



1.

ردهمایی سبزها با مجوز در مسجد قبا امروز یکشنبه

هفتم تیر مراسمی در مسجد قبا برگزار خواهد شد که مجوز هم دارد، اطلاع رسانی وسیع توسط ایمیل و هر ابزار دیگر به ایران به عهده شماست، بهترین پوستر برای مراسم پوستر های آلبوم بازگشت به میزان است، برای بچه های ایران ارسال کنید، رسانه شمائید

احتمالا ساعت 18

میر حسین موسوی

Mir Hossein Mousavi Sunday is the anniversary of 7th. tir martyrs, there will be a gathering in "Ghoba" Mosque and its legal ! Please send this message to everyone you can in Iran. یکشنبه به مناسبت سالگرد هفتم تیر مراسمی در مسجد قبا برگزار خواهد شد که مجوز هم دارد، اطلاع رسانی وسیع توسط ایمیل و هر ابزار دیگر به ایران به عهده شماست، بهترین پوستر برای مراسم پوستر های آلبوم "بازگشت به میزان" است، برای بچه های ایران ارسال کنید، رسانه شمائید.



================================================================================================================



زمان انتشار:شنبه 6 تیر 1388 - 21:55:52



نامه مهم مهندس میرحسین موسوی به شورای نگهبان
موضوع انتخابات دهم با حکمیتی شرعی و قانونی و مستقل، مورد اتفاق نامزدها و مراجع تقلید حل و فصل شود

قلم - از آنجا که بنابر اعلام شورای نگهبان بخشی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیرون از دایره صلاحیت بررسی آن شورا است و نیز بخش هایی از اعتراضات قانونی علاوه بر شخص وزیر کشور و عوامل و مجریان آن وزارتخانه متوجه نحوه عملکرد تعدادی از اعضای خود شورای نگهبان و تخطی آنها از ضوابط قانونی و نقض بیطرفی است، رسیدن به یک داوری منصفانه در این مورد اساساً نمی تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیأتی باشد که منتخب این شوراست.

به گزارش قلم نیوز متن کامل این نامه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

شورای محترم نگهبان / سلام علیکم،

بازگشت به نامه شماره 33512/31/88 مورخ 5/4/1388 معاون اجرایی و امور انتخابات آن شورا، همانگونه که در دو نامه قبلی اعلام گردید گستره تخلفات و تقلبات انجام شده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موارد نقض قوانین از سوی دولت و وزارت کشور که بخشی از آن در نامه مورخ 28/3/88 رئیس سازمان بازرسی کل کشور مستند و وارد تشخیص داده شده به حدی است که منحصر کردن رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی به بازشماری ده درصد صندوق های رأی نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم کمک کند و افکار عمومی را در خصوص نتایج اعلام شده اقناع نماید.

بر اساس آنچه که قبلاً به آگاهی آن شورا رسید حجم تخلفات و اقدامات مغایر قانون در چهار بخش:

الف. فعالیتها، تبلیغات انتخاباتی و اقدامات تا پیش از روز رأی گیری

ب. عملیات اخذ رأی و شمارش آرا

ج. جمع بندی و اعلام نتایج آرا

د. اقدامات پس از رأی گیری و اعلام نتایج آرا

به گونه ای است که چاره ای جز ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن باقی نگذاشته است. به عنوان نمونه به برخی از اهم عناوین تخلفات و اقدامات مغایر قانون اشاره می شود که از مصادیق "تأثیر در نتیجه کلی انتخابات" موضوع تبصره ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری است و ابطال این انتخابات را اجتناب ناپذیر می سازد (تفصیل هر یک از این عناوین به پیوست ارسال می شود):

1. نقض صریح، گسترده و جسورانه ماده 68 قانون انتخابات و استفاده وسیع از امکانات دولتی و منابع عمومی و مداخله آشکار تعدادی از اعضای دولت، مدیران ارشد و استانداران و مدیران اجرایی به نفع نامزد حاکم.

2. عدم رعایت بی طرفی از جانب صدا و سیما و ایراد اتهامات اثبات نشده که بخشی از آنها از سوی دادستان کل کشور عمل مجرمانه تلقی شده است و نیز تبلیغ گسترده و جانبدارانه رسانه های متعلق به دولت ( ایرنا، روزنامه های دولتی و سایتهای خبری ) به نفع نامزد حاکم.

3. وقوع گسترده جرایم موضوع ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری در زمینه های زیر که مخالف نص صریح بندهای ماده مذکور اند:

* خرید رأی از طریق توزیع سود سهام عدالت و پرداختهای نقدی به خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و روستائیان و عشایر و نظایر آن.
* تهدید و تطمیع در امر انتخابات از طریق افراد وابسته به دولت و پرداخت وجوه نقد به اعضای شوراهای اسلامی و افراد ذی نفوذ و ...
* عدم اطمینان از خالی بودن صندوقها قبل از لاک و مهر و نیز گم شدن یا خارج شدن تعرفه ها و صندوقها از شعب اخذ رأی با توجه به عدم حضور ناظران و گزارشهای واصله.
* عدم اخذ رأی از بخش قابل توجهی از واجدین شرایط با محدود کردن زمان اخذ رأی و تخلفات متعدد در روز رأی گیری از قبیل مدیریت تعرفه ها و ایجاد کمبود تعرفه در شعب اخذ رأی.
* تقلب در رأی گیری که علیرغم چاپ بیش از 12 میلیون تعرفه اضافی و نیز چاپ حدود 2.5 میلیون ( و به قولی بیشتر ) تعرفه جدید بدون شماره سریال با مجوز یکی از اعضای شورای نگهبان در روز قبل از رأی گیری، کمبود تعرفه در حوزه های اخذ رأی را شاهد بودیم و بدون تردید با کنترل ته برگ های تعرفه ها با بانک اطلاعات ثبت احوال حجم عظیم آن قابل اثبات است و نیز تخلفات شمارش و تجمیع آرا.
* توصیه به رأی دادن به نامزد مشخص توسط اعضای شعبه و ناظران و اساساً شکل گیری بخش قابل توجهی از شعب اخذ رأی و ناظران شورای نگهبان از میان هواداران نامزد حاکم.
* ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان و هواداران آنها در یک هفته منتهی به روز اخذ رأی و حمله به ستادها و هواداران در تجمعات قانونی تبلیغاتی در مناطق مختلف کشور.
* ایجاد محدودیت های متعدد برای نمایندگان ناظر ستادهای نامزدها برای حضور در جلسات هیأت های اجرایی، مراکز شمارش و تجمیع آرا و بخش قابل توجهی از شعب اخذ رأی.
* قطع سرویس پیام کوتاه در روز رأی گیری به عنوان ابزار پیش بینی شده برای نظارت بر شعب اخذ رأی و انعکاس تخلفات از سوی ناظرین ستادهای اینجانب جهت پیگیری قانونی و قطع تلفنهای همراه و ثابت کمیته صیانت از آرا در زمان تجمیع و اعلام نتایج.

4. طراحی ساز و کاری غیر قابل نظارت و مغایر قانون برای تجمیع آرای شمارش شده و اعلام نتایج آرا به صورت مهندسی شده ( آن هم در حالی که قبل از شروع اعلام نتایج از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور، نتایج انتخابات در سایتهای وابسته به دولت، سپاه و روزنامه کیهان درج شده بود )

5. مداخله گسترده و غیرقانونی بخش هایی از نیروهای مسلح قبل و حین انتخابات که خلاف نص صریح نظر حضرت امام (ره) می باشد.

6. وجود بیش از 170 حوزه اخذ رأی با میزان آرای مأخوذه بین 95 تا 140 درصد.

7. حمله به ستادهای انتخاباتی در شهرستانها و تهران و پلمپ ستاد مرکزی اینجانب و دستگیری رئیس و اعضای فعال آن که موجب اخلال در گردآوری کامل اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی گردید.

که همه موارد فوق دال بر وجود تخلفات برنامه ریزی شده و سازمان یافته جدی در امر برگزاری انتخابات است.

از آنجا که بنابر اعلام شورای نگهبان بخشی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیرون از دایره صلاحیت بررسی آن شورا است و نیز بخش هایی از اعتراضات قانونی علاوه بر شخص وزیر کشور و عوامل و مجریان آن وزارتخانه متوجه نحوه عملکرد تعدادی از اعضای خود شورای نگهبان و تخطی آنها از ضوابط قانونی و نقض بیطرفی است، رسیدن به یک داوری منصفانه در این مورد اساساً نمی تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیأتی باشد که منتخب این شوراست، گذشته از اینکه برخی از افراد این هیآت در این انتخابات موضع بیطرف نداشته اند و نسبت به نتایج آن پیش از بررسی، اعلام موضع کرده اند که این مسأله به رفع ابهامات و اقناع افکار عمومی کمک نمی کند.

لذا اینجانب ضمن تأکید مجدد بر ابطال انتخابات به عنوان مناسب ترین راه برون رفت از معضل ایجاد شده و بازسازی اعتماد عمومی و صرفاً برای اینکه راهی نیز جهت رسیدگی از طریق یک هیأت حکمیت ملی گشوده بماند و اعتراض قانونی مردم در مرجعی مورد رسیدگی قرار گیرد که بتواند مورد اجماع ملی و وفاق عمومی بوده و رأی آن مورد قبول عموم رأی دهندگان و مایه اطمینان خاطر مردم باشد، پیشنهاد می کنم که موضوع به حکمیتی شرعی و قانونی و مستقل که مورد اتفاق نامزدها و حمایت آن دسته از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید که حل و فصل موضوع را پیگیری نموده اند، باشد ارجاع داده شود.

میرحسین موسوی

Thursday, June 25, 2009

Iran Protests...

0. Interesting from Iran's parliament in regard of current affairs of protests:


1. Latest Mr. Mousavi's bulletin:
بيانيه شماره 8 مهندس موسوي : با ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي روم

۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۱

مهندس میرحسین موسوی بیانیه شماره 8 خود که حاوی نکات مهمی درباره وارونه جلوه دادن واقعیت ها ، کوتاه نیامدن از استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده ، چگونگی ادامه یافتن اعتراض ها در عین حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش و ... است را در اختیار سایت «کلمه» قرار داد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالي
مردم هوشيار و شريف ايران
طي روزهاي اخير صدا و سيما، خبرگزاريهاي دولتي، برخي روزنامه هاي دولتي و سايتهاي اينترنتي وابسته به دولت و روزنامه كيهان، بخش عمده اي از فضاي خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حين و پس از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري ايران رخ داد، اختصاص داده اند. آنها با استفاده از امكاناتي كه متعلق به شماست، نه تنها به پنهان ساختن تخلفات و حوادث دلخراشي كه در ايام اخير اتفاق افتاد مي پردازند بلكه مسئولان مستقيم و غيرمستقيم آن را كسي معرفي مي كنند كه تنها شما را در مسير احقاق حقي كه داشته ايد همراهي كرده است.

واقعيتي كه آنان بيهوده تلاش مي كنند ناديده انگارند آن است كه در اين انتخابات تقلبي بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به اين وضعيت به گونه اي غيرانساني مورد هجوم قرار گرفته و كشته، زخمي و يا بازداشت شده اند. اگر با مسببين جنايت كوي دانشگاه در 18 تير 1378 به گونه اي مناسب و قانوني برخورد مي شد امروز شاهد تكرار آن فجايع در ابعادي وسيع تر و وارونه جلوه دادن واقعيتها به گونه اي جسورانه تر نبوديم.

همان ها هستند كه هنوز با اتكاء به امكاناتي كه متعلق به عموم مردم است در راستاي منافع گروهي خود بي پروا به دروغ گويي و پرونده سازي براي ديگران ادامه مي دهند و افعالي را كه خود عامل آن هستند را به بنده نسبت مي دهند. آنان غافلند كه موسوي با اين ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي رود. آنچه در اين روزها رخ داد اصل نظام جمهوري اسلامي را كه ميراث امام بزرگوار و شهداي گرانقدرمان است هدف قرار داده و اين چيزي نيست كه بتوان به سادگي از كنار آن گذاشت و با طرح اتهاماتي اينگونه و تهديد به محاكمه از آن صرفنظر نمود.
من نه تنها از پاسخ گويي در برابر اين اتهامات واهمه اي ندارم بلكه آمادگي دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتي در كنار مسببان اصلي اغتشاشات اخير قرار گرفتند و خون مردم را بر زمين ريختند و اكنون كوشش مي كنند صحنه هايي را كه صدها شاهد و دهها تصوير آن را گواهي مي دهند به گونه اي ديگر جلوه دهند؛ آماده ام تا نشان دهم چگونه كساني كه عملشان در راستاي ايجاد هرج و مرج در كشور؛ تضعيف نظام و منافع بيگانگان است تلاش نمودند به بهانه تخريب‌گريهاي عناصري نامعلوم، جنبش سبز شما را اغتشاشگري و وابسته به بيگانه معرفي كنند؛ ولي حاضر نيستم به خاطر مصالح شخصي و هراس از اينگونه تهديدها از ايستادگي در سايه شجره سبز استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده است لحظه اي صرف‌نظر نمايم. از مجموع آراي ريخته شده در صندوقها تنها يك رأي متعلق به من است و شما به خوبي مي دانيد كه مشكل آنها با ميليونها رأيي است كه جوابي براي سرنوشت آنها ندارند.

باز هم از عموم ملت شريف ايران متواضعانه درخواست مي كنم با حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش، در دام بدخواهان كه كوشش مي كنند اين حركت گسترده اجتماعي را شورش و اغتشاش و وابسته به بيگانه قلمداد كنند، نيافتند و با زيركي و هوشياري كه ويژگي ممتاز شماست اين توطئه ها را مهار نمايند. تداوم اعتراض در چارچوب قانون و با رعايت اصول و مباني نشأت گرفته از انقلاب اسلامي راهبرد اصلي است كه ضامن تداوم و دسترسي به اهداف شماست.
دشمن خارجي با همراهي ياران جاهل و طماع خود در داخل بر آنست كه مطالبات اين حركت عظيم خودجوش را به خوارج بيرون از نظام نسبت دهد و حتي الله اكبرهاي از دل برآمده شما را چون قرآنهاي سر نيزه معرفي كند. بر ماست كه با رفتار و گفتار خود اين توطئه شوم را خنثي نماييم.

برادر و خدمتگزار شما – ميرحسين موسوي
چهارم تیر 1388

Wednesday, June 24, 2009

Iran Protests...

1.. CNN live reports from Iran that eye witness are calling (just a woman called) and saying that regime forces are beating and shouting people in Baharestan Square like "animals".

2. Radio Zamaneh reports
سرکوب معترضان در میدان بهارستان

بنا بر گزارش‌های رسیده به زمانه، میدان بهارستان تهران امروز از ساعت ۴ بعد از ظهر شاهد تجمع معترضان به نتایج انتخابات و سرکوب آن‌ها از سوی نیروهای نظامی و انتظامی بوده‌است.

مجموعه فعالان حقوق بشر، تا این لحظه از «تیر خوردن یک دختر ۱۹ ساله» در میدان بهارستان خبر می‌دهد.
به گفته این منبع،‌ نیروهای مسلح برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور، تیراندازی هوایی و سپس مستقیم روی آورده‌اند.

تارنمای خبری این مجموعه می‌نویسد: «علاوه بر ده‌ها بازداشت و زخمی شده، بنابر مستندات دریافتی مجموعه، تا کنون یک دختر حدود ۱۹ ساله از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله نیروهای شبه نظامی و لباس شخصی قرار گرفته‌است و تیراندازی هوایی و مستقیم کماکان در این منطقه ادامه دارد.»

این سایت خبری ادامه می‌دهد: «گزارش شده‌است نیروهای نظامی علی‌رغم زخمی شدن این شهروند جوان، اجازه کمک‌رسانی به این زخمی را نداده‌اند و سرانجام با وقفه طولانی بوسیله ماشین‌های نظامی این فرد به محل نامشخصی منتقل شده‌است.»

ضرب و شتم شدید و گروهیِ زنان و مردان و بررسی محتوای تلفن‌های همراه عابران برای کشف تصاویر درون آن‌ها از دیگر اقدامات نیروهای ضد شورش گزارش شده‌است.

ستاد موسوی: این تجمع مستقل است و ارتباطی با ستاد میرحسین موسوی ندارد

خبرگزاری فرانسه نیز شمار تجمع‌کنندگان میدان بهارستان و مقابل مجلس شورای اسلامی در نزدیکی این میدان را چند صد نفر ذکر کرده و از متفرق کردن آن‌ها توسط پلیس با ضربه‌های باتوم و سپر خبر می‌دهد.

به گفته شاهدان عینی در تماس با زمانه،‌ گارد ضد شورش و لباس‌شخصی‌ها در بهارستان به منظور جلوگیری از تشکیل هسته تجمع، با معترضان به زد و خورد پرداخته‌اند.
شبکه تلفن همراه نیز در بهارستان و ناحیه اطراف کاملاً قطع است و قطارهای مترو در ایستگاه‌های بهارستان و ملت توقف نمی‌کنند.

دیگر گزارش‌ها حاکی از پرواز بالگردهای سپاه بر فراز این میدان و شمار فراوان بازداشت‌شدگان است.

ستاد میر حسین موسوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تجمع روز چهارشنبه در بهارستان هیچ‌گونه ارتباطی به ستاد موسوی و شخص وی ندارد و تجمعی مستقل است.

بنا بر یک خبر دیگر دریافتی، «خانواده‌های بازداشت‌شدگان روزهای اخیر نیز در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده‌اند و پلیس این خانواده‌ها را محاصره کرده‌است.»

protests in Iran...

1.چهارشنبه ۳ تير ۱۳۸۸
گفت و گو با مردی که همسر و دخترش را از دست داده
اسلحه به دستان مسئول این قتل ها هستند
پرستو سپهري

ابراهیم رجب پور، هفته گذشته همسر و دخترش را در حمله لباس شخصی ها به تظاهر کنندگان در میدان آزادی تهران از دست داد. با او که در غم ازدست دادن عزیزانش به شدت متاثر و داغدار است، گفتگو کرده ایم. وی می گوید: به کمر و گلوی زن و دخترم تیر زده بودند. وقتی رسیدیم هردو غرق خون بودند. تشخیص پزشکان این است که در همان لحظه اصابت گلوله کشته شده اند."



آقای رجب پور این اتفاق دردناک را به شما تسلیت می گوییم. لطفا در مورد روز حادثه برایمان بگویید.

همسر و دختر من از مدت ها پیش در مهد کودک "آوای باران" مشغول کار بودند و بسیار هم از کار خود راضی و خشنود. آنها از بچه های مهد کودک پرستاری می کردند ودرطول روز بارها به دلایل مختلف از محل کار خود خارج می شدند ودوباره مراجعه می کردند.



روز حادثه هم ازمهدکودک خارج شده بودند، یا اینکه درون مهد بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند؟

نه؛ زمان حادثه دیروقت ووقت بازگشت آنها به خانه بود. به گمانم به دلیل ازدحامی که به وجود آمده بود نتوانسته بودند از مهدکودک خارج شوند.



اطلاع رسانی به شما درمورد این حادثه چگونه شکل گرفت؟

من و پسرهایم می دانستیم آن روز سیاه قرار است در اطراف میدان آزادی راه پیمایی شود و حامیان آقای میرحسین موسوی در میدان آزادی تجمع داشته باشند. بنابراین هرچه قدر که میدان آزادی شلوغ تر می شد و از ساعت کاری همسرو فرزندم می گذشت نگرانی های من هم بیشتر می شد. یعنی دلشوره ای عجیب در همان لحظات به سراغم آمد. به پسرم محمد گفتم که شماره مهدکودک را بگیرد تا از اوضاع آن طرف اطلاع داشته باشیم. ولی وقتی با مهدکودک تماس گرفتیم هیچ کس جواب تلفن مارا نمی داد. نگرانی من وپسرهایم دو چندان شد و تصمیم گرفتیم به سمت مهد راه بیفتیم.



وسایل ارتباطی خاصی مانند تلفن همراه نزد خانواده شما نبود که با آنها تماس بگیرید؟

درآن روز همه تلفن ها را قطع کرده بودند؛ اصلا یکی از دلشوره های من همین بود که هرچه تلاش کردیم از این نگرانی در بیاییم نمی شد.



از محل سکونت شما تا مهد کودک آوای باران چه مسیری را باید طی می کردید؟

منزل ما در محله طرشت است وتا ضلع مورد نظرمان در میدان آزادی چیزی حول وحوش 30 دقیقه طول کشید.



ادامه بدهید.

با تاریک شدن هوا و نزدیکی به میدان آزادی صدای شلیک گلوله را شنیدیم. همین طور تلاشمان برای رسیدن به مهد کودک بیشتر و بیشتر می شد. دردلم آشوب و بی قراری غریبی به وجود آمد(می گرید. سکوت) صدای گلوله هرلحظه بیشتر می شد و پسرانم محمد و علی تندتر از من می دویدند. دود غلیظی در نزدیکی محل کاربه هوا پخش شده بود. ما فکر کردیم آنجا آتش گرفته و درگیری مستقیم درمهد کودک است.



اولین صحنه هایی که درمحل درگیری دیدید چه بود؟

مردم زیادی جمع شده بودند. اغلب آنها شعار می دادندویک جا را نشانه گرفته بودند. درون کوچه یک موتور سیکلت آتش گرفته بود و مردم بودند که با سنگ به سوی ساختمان بسیج حمله ور شده بودند. علت را ازیکی دو نفر با نگرانی پرسیدم وبه من گفتند کسانی که درون ساختمان هستند با مردم درگیر شده اند.



درگیری آنها بر سر چه بود؟

نمی دانم. اصلا نمی دانم برای چه به جان هم افتاده بودند ولی امیدوارم که خداوند باعث وبانی ریختن خون این شهدا را تقاص بدهد. خون کسی به ناحق پایمال نخواهد شد. همین طور همسر و فرزند من. من دلبستگی شدیدی به هردوی آنها داشتم. آنها قربانی بازی هایی شدند که به هیچ عنوان نقشی در آن نداشتند. دختر من بسیارمعصوم بود وهمسرم یک همراه برای من وفرزندانش. همه می دانند که در خانواده ای که مادر، همسر و دخترغایب باشند چه فضایی به وجود می آید. خدا میداند که در این چند مدت چه کشیده ایم واوضاع مان چه شکلی به خود گرفته است.



درمهدکودک به غیر از خانوداه شما چه کسی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود؟

هیچ کس. وقتی درب آنجا را شکستیم و وارد شدیم دیدیم که هردوی آنها پشت پنجره روبروی ساختمان بسیج غرق در خون هستند.



گلوله به کجا اصابت کرده بود؟

به کمر و گلو. هردو غرق در خون بودند. با فرزندانم بالای سر پیکرشان قرار گرفتیم و... (به شدت می گرید) تشخیص پزشکان این بود که در همان لحظه اصابت کشته شده اند.



فکر می کنید عاملین این فاجعه چه کسانی بودند؟

مدیران سیاسی و کسانی که اسلحه بر دست داشتند.



آیا به غیر ازکسانی که در ساختمان بسیج بودند در دستان کسان دیگری هم اسلحه دیدید؟

من ندیدم. از ساختمان سه نفر شلیک می کردند.



از کسی شکایت کرده اید؟

از فرد خاصی نه اما موضوع در حال پیگیری است و مسئولین قول داده اند عاملین را شناسایی و آنها را تحت اختیار ما و قانون قرار دهند.



چه کسانی به شما این قول ها را داده اند؟

مسئولین قضایی و دادگستری و اداره آگاهی و نیروی انتظامی.



اوضاع روحی پسرانتان چگونه است؟

بسیار بد. آنها به شدت عصبی هستند و دربرابر هرچیزی این روزها عکس العمل نشان می دهند. خدا به فریاد ما برسد.



مسئولین مهد کودک چه تصمیمی گرفته اند؟

فعلا که در آنجا بسته و پلمپ شده است تا وضعیت خانوداه من مشخص شود.

Tuesday, June 23, 2009

Iran protests...

0.00 The Ayatollah moving capital out of Iran

Translated from Italian: if sounds funny in some places I used Google translator.

CORRESPONDING TO NEW YORK
The Ayatollah moving capital out of Iran, betraying a fear of a spreading of the theocracy. In recent days attributed to dozens of conservative leaders of the Islamic Republic have ordered banks to have deposits abroad to move quickly. The transfers have grown in the last 48 hours. The movements occurred tese figures relate not to raise too much attention - always less than ten million dollars - but the number of transactions is significant. They come from the major banks of the Islamic Republic - Melli, Melat, Sepah and Saderat - and are directed toward financial institutions in Muslim countries who have long considered Iran safes safe in Turkey, Malaysia, Pakistan, Dubai, Algeria and Indonesia.

The transfers of money have been noted because the intelligence services keep under control some time these banks, fearing that could be used to buy prohibited weapons. What is the size of what is happening is that important leaders of the clergy are also moving money parastatal foundations that since 1979 has allowed the Ayatollah to accumulate property outside institutions. Some of the accounts from which money is moving is made payable to the Foundation of the oppressed and the disabled in war, a mini-industrial empire with over 200 thousand employees, the Foundation of the martyrs, known for funding the activities of Hezbollah abroad to Imam Khomeini Foundation, stronghold of collections of Islamic charities, and 15 Khordad Foundation, which has its headquarters in the holy city of Qom and is known for having a size of 2.5 million dollars on the Indian writer Salman Rushdie.

These foundations manage the bulk of the resources of the theocracy and when sending money abroad, it was decided, the choice was to rely on the financial network through which over the past two years the ayatollahs have often managed to evade the sanctions voted by the UN. For example, a bank that received money is the Turkish Asya katılım Bankasi - better known as Bank Asya - and in 2007 the London branch of Bank Melli asked to continue to provide financial services despite the strict measures adopted by the European Union. Bank Sepah by another payment of seven million dollars was delivered to the Exim Bank of Malaysia, or the same financial institution that in 2007 agreed to continue to work with Tehran after the passage by the UN Security Council of Resolution 1747. Although not yet quantified the total amount of resources transferred, the phenomenon is growing as evidenced by the fact that a group of senior representatives of the clergy is negotiating agreements with banks in the Far East, China and Hong Kong.

"What is happening betrays a yield of nell'establishment - commented Patrick Clawson, an expert on Iranian affairs at the Washington Institute - because the foundations are the safes of the Islamic clergy khomeini who feels threatened by a possible stroke of the hand of Guardians of the Revolution veterans the war against Iraq, loyal to Ali Khamenei. " Just the Guardians of the Revolution "manage a network of companies competing with the Foundations' and share with Khamenei" the impatience for the autonomy of institutions created by Khomeini to make independent clergy. If we export the funds would therefore concludes Clawson, "the ayatollah who had stopped her daughter of former President Rafsanjani and are afraid to do the same soon end. Ilan Berman, vice president of the 'American Foreign Policy Council, added: "Now the clash is not between Khamenei and the protesters, but pro-Mousavi passes inside the ayatollah. Who provides power instability and is preparing for the worst, moving their money abroad. " As a summary report of the Center for American Progress' on the riots: "There are obvious cracks in the regime."

in Persian by google:
مکاتبهای به نیویورک
آیت الله در حرکت سرمایه از ایران ، betraying یک ترس از یک گسترش از حکومت خدا است. در روزهای اخیر attributed به dozens از رهبران محافظه کار جمهوری اسلامی دستور به بانکها را به خارج از کشور را به حرکت سریعتر از deposits. این رشد را در انتقال از 48 ساعت گذشته است. حرکات اتفاق افتاده tese ارقام مربوط به بالا بردن خیلی زیاد توجه -- همیشه کمتر از ده میلیون دلار -- ولی تعدادی از معاملات مهم است. آنها آن از عمده بانکها در جمهوری اسلامی -- ملی ، Melat ، سپه و صادرات -- و هدایت آن به سوی موسسات مالی در کشورهای مسلمان ، در نظر داشت که مدت safes امن ایران در ترکیه ، مالزی ، پاکستان ، دوبی ، الجزایر و اندونزی است.

انتقال پول را از آن توجه شده است چرا که هوش و خدمات را تحت کنترل برخی از زمان این بانکها ، fearing که ممکن است مورد استفاده برای خرید سلاح ممنوع است. چه اندازه است که از آنچه اتفاق مهم این است که رهبران و روحانیون نیز حرکت پول parastatal foundations که از سال 1979 که مجاز به آیت الله accumulate اموال را به خارج از موسسات است. برخی از این حسابها را از این حرکت است که پول پرداختی را به مقدماتی از مظلوم و معلول در جنگ ، یک امپراتوری مینی صنعتی با بیش از 200 هزار کارمند ، در دوره مقدماتی از martyrs ، شناخته شده برای تامین مالی و فعالیتهای خارج از کشور به حزب الله امام خمینی (ره) دوره مقدماتی ، سنگر از مجموعه خیریه اسلامی و بنیاد 15 خرداد ، که در آن دفتر در شهرستان مقدس استان قم است و شناخته شده برای داشتن یک اندازه از 2.5 میلیون دلار در هند نویسنده سلمان رشدی است.

این foundations مدیریت فله از منابع ، از حکومت خدا و وقتی که در خارج از کشور ارسال پول ، از آن تصمیم ، انتخاب شد و اعتماد به امور مالی را از طریق شبکه ای که بیش از دو سال گذشته در اغلب ayatollahs باید مدیریت را به طفره رفتن از تحریم شده توسط سازمان ملل متحد رای دادند. برای مثال ، یک بانک است که پول دریافت شده است که زبان ترکی Asya katılım Bankasi -- بهتر است که بانک Asya -- و در 2007 در لندن به شعبه بانک ملی خواست تا با ارائه خدمات مالی با وجود اقدامات سخت اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا است. بانک سپه با پرداخت دیگری از هفت میلیون دلار بود تحویل به بانک Exim از مالزی ، موسسه مالی و یا همان است که در 2007 به توافق برای ادامه کار را با تهران پس از تصویب توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد از قطعنامه 1747 است. گرچه هنوز quantified در مجموع مقدار منابع ، منتقل ، و در حال رشد است به عنوان پدیده evidenced شده توسط این حقیقت که یک گروه از نمایندگان ارشد روحانیت است موافقتنامه مذاکره با بانکها در شرق دور ، چین و هنگ کنگ است.

"چه اتفاق betrays که از بازده nell'establishment -- commented Patrick Clawson ، یک متخصص در امور ایران در موسسه واشنگتن است -- چرا که foundations هستند safes از روحانیت اسلامی ، خمینی (ره) که به احساس تهدید توسط یک ضربه ممکن را به دست نگهبان از جانبازان انقلاب از جنگ بر علیه عراق ، وفادار به علی خامنه ای است ". فقط نگهبان از انقلاب از "اداره کردن یک شبکه از شرکتهای competing با Foundations' و سهم را با خامنه ای "را از بی صبری برای خودمختاری خمینی (ره) است که با ایجاد نهادهای مستقل و روحانیت است. اگر ما به صادرات خواهد بود لذا وجوه concludes Clawson ، "این آیت الله که او را متوقف دختر رئیس سابق رفسنجانی و afraid به زودی از همان پایان است. Ilan Berman ، معاون رئيس جمهور از 'سیاست خارجی آمریکا در شورا ، افزود :" اکنون که تصادم بین خامنه ای نیست و اعتراض ، اما طرفدار آیت الله موسوی عبور در داخل است. فراهم می آورد که در قدرت است و بی ثباتی را برای تهیه بدترین ، حرکت پول خود را در خارج از کشور است. " خلاصه به عنوان یک گزارش از مرکز آمریکایی پیشرفت 'در riots :" وجود دارد که آشکار cracks در نظام است. "


0.0. A few have prepared petition investagate into crimes committed by Mr. Khameni. Who wishes to sign.

1.این متن پیامی سیاه نه از رنگ سیاست ورزی ایرانی بلکه از رنگ آیین سوگواری ایرانی است. چه حزن انگیز است که تعداد زیادی از کشتگان حوادث اخیر را دختران تشکیل می دادند؛ مادران سرزمین ما. و این از رازهای سرزمین ماست که در آن، خون به ناحق ریخته غیر ایرانیان به نوار مشکی کنار صفحه تلویزیون مبدل می شود و خون به ناحق ریخته 30، 50 و یا به روایتی 150 ایرانی نه تنها سیاهی با خود نمی آورد بلکه از اساس تکذیب و تخفیف می شود. این نوشتار هیچ دخلی به سیاست ندارد. سایه تاریک سیاست همچنان که آمده است خواهد رفت؛ چنانچه تا حال بارها آمده و بارها رفته است. آنچه بر کف خیابان ها مانده و بر ذهن مادران، پدران، برادران و خواهران کشتگان حک شده و به مویه های شبانه مادران داغدار سرزمین ما بدل شده است، خون های آن دختر دانشجو بر کف خیابان کارگر است که دوستانش آن را به "ندا" تغییر نام داده اند؛ به نام آن دختر. نفسی که از امشب فرو می دهیم چگونه ممد حیات و مفرح ذات خواهد بود اگر بدانیم که در دومین شنبه سیاه خرداد 88 کودک سه ساله ای در میدان ولیعصر تاب تنفس را در میان گازهای اشک آلود نیاورد و در آغوش پدرش جان داد. «۱۴۰۰ سال در سوگ «علی اصغر» شهید شیرخواره کربلا گریستیم ٬ ولی آیا شهادت کودک ۳ ساله در اثر گاز اشک آور٬‌در لابلای اخبار گم می شود؟»

2. A government which does this type of behaviour against his own people (clubbing, beating, killing, etc..) I wonder what will they do if they ever be able to make Atom bomb!!

3. For those who wonder, who are the people destroying properties of people in current Iran:


4. Once again good job with Karroubi:
BBC reports:
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیمای ایران به شدت از عملکرد رادیو و تلویزیون این کشور در پوشش خبری اعتراضات اخیر انتقاد کرده است.

آقای کروبی در نامه خود به عزت الله ضرغامی که روز سه شنبه دوم خرداد در سایت رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده است، می نویسد: "به خوبی می دانید کسانی که امروز از دولت آقای احمدی نژاد حمایت می کنند، کسانی هستند که مروج اسلام تحجر و اسلام طالبانی هستند که نقطه مقابل تفکر حضرت امام قرار دارند".

او نوشته است که اعتراض معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری به این است که "در یک فرآیند مهندسی شده" و با "تقلب های فراوان" کسی به عنوان رئیس جمهوری ایران معرفی شده است که "بتواند مجری تفکر متحجرانه و تفکر نشأت گرفته از مکتب آقای مصباح یزدی" باشد.

محمدتقی مصباح یزدی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی از سرسخت ترین مخالفان جناح اصلاح طبب بود و اکنون هم از جمله حامیان اصلی آقای احمدی نژاد محسوب می شود.

کلیک متن کامل نامه کروبی به ضرغامی
مهدی کروبی

کلیک آقای کروبی در نامه خود به رئیس صدا و سیما از نحوه اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون ایران در مورد اعتراضات اخیر انتقاد کرده و نوشته است: "آیا ضرب و شتم و کشتار مردم بی گناه که غالبا توسط نیروهای لباس شخصی انجام می شود و انعکاس وارونه آن در صدا و سیما جزو رسالت رسانه ملی است"؟

او از رادیو و تلویزیون ایران گلایه کرده است که خواست واقعی معترضان را منعکس نمی کند، اعتراضات آنها را با اقدامات سال ۱۳۶۰ اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران مقایسه می کند و آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی را به آنها نسبت می دهد.

آقای کروبی نوشته است: "نشان دادن صحنه های ضرب و شتم و حتی کشتار رقت انگیز جمعی از مردم، دل اینجانب را به شدت آزرده کرده است و به گمان من در صورت عدم دخالت نیروهای لباس شخصی و انتظامی و فرضا نیروهای نفوذی و اغتشاشگر، این صحنه های دلخراش به وجود نمی آمد، اما آیا انعکاس آن در صدا و سیما و نسبت دادن آن به جمعیت میلیونی جزو رسالت رسانه ملی است"؟

آقای کروبی از آقای ضرغامی خواسته است: "پیام این مردم عزیز و شریف را دریابید و رویکرد رسانه ملی را در چگونگی انعکاس اعتراضات آرام مردمی اصلاح نمایید و بیش از این مردم را برای کسب اطلاعات و اخبار به سمت رسانه های خارجی سوق ندهید".

Monday, June 22, 2009

Protests in Iran...



0.000 Every time I hear this slogan on western media, Don't be afraid, we all are together (Natarsin, Natarsin, ma hameh baham hastim) some how has become my favorite slogan and I get goosebumps on my body


0.00 Youtube has accommodated a specific link for uploading movies from Iran.


0.0 مهدی کروبی از ایرانیان خواسته است به یادبود کسانی که در خشونت های ناشی از سرکوب تظاهرکنندگان روزهای اخیر کشته شده اند در یک مراسم سوگواری عمومی شرکت کنند.

با این حال این نامزد انتخابات که دولت را به تقلب در انتخابات متهم کرده است می گوید مکان و زمان این مراسم بعدا اعلام خواهد شد زیرا به گفته وی "علیرغم تلاش های مکرر تاکنون موفق به گرفتن مکان خاص برای برگزاری این مراسم نشده ایم."

1.آقای متکی، حرف‌های هوگو چاوز دخالت در امور داخلی ایران نیست؟
آقای متکی، شما که چند روز است کوس رسوایی سرداده‌اید و از دخالت مستقیم امریکایی‌ها و
نیروهای جاسوسی انگلیس می گویید و اروپا را تهدید کرده اید، چرا درمقابل حرف‌های چاوز ساکت مانده‌اید؟ هوگو چاوز چه حقی دارد پیش از شروع انتخابات از احمدی‌نژاد حمایت کند و برایش آرزوی موفقیت کند؟ یعنی ما اینقدر بدبخت شده‌ایم که فردی که به حماقت در جهان شهرت دارد برای‌مان تصمیم بگیرد به چه کسی رای بدهیم؟ انگلیس و امریکا و دیگر کشورهای اروپایی که شما از دخالت مستقیم آن‌ها می گویید، کی از این حرف‌ها زده‌اند و از یک کاندیدا حمایت کرده‌اند؟ ازآن گذشته، پیام امروز چاوز را چه می‌گویید که اعلام کرده پیروز قطعی انتخابات احمدی‌نژاد است و عده ای می‌خواهند این پیروزی کامل و انقلاب ایران را زیرسوال ببرند! خیلی جالب است؛ در ایران تا به‌حال کسی جرات نکرده چنین ادعایی کند و همه از لزوم رسیدگی به اعتراض‌ها می گویند. همین مانده بود که هوگو چاوز سوسیالیست برای انقلاب اسلامی ایران دل بسوزاند! البته معجزه پول و کمک‌های احمدی نژاد به چاوز را نباید فراموش کرد. چاوز اگر می‌خواهد برای کسی آرزوی موفقیت کند، اول برود به ونزوئلایی برسد که که مردم بدبختش نمی دانند با تورم وحشتناکش چه کنند و نرخ مهاجرت در آن در امریکای جنوبی رکورد شکسته است.
آقای متکی، شما به‌عنوان وزیرخارجه موظفید دخالت بیگانگان را پی‌گیری کنید و از چاوز درمورد اظهارنظرش سوال کنید. اولین قدم البته فراخواندن سفیر ونزوئلا است. اگر هم شما این کار را نکنید، مطمئن باشید مجلس یا دولت بعدی پی‌گیر خواهند بود.

2. برخورد پلیس با تجمع در میدان هفت‌تیر تهران
در حالیکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای "آشوبگران، اغتشاشگران و قانون گریزان" را به "برخورد قاطع و انقلابی" تهدید کرده است شاهدان عینی از تهران می گویند، حدود 1000 نفر از مخالفان دولت در میدان 7 تیر تجمع کرده اند.

به گفته شاهدان حدود 300 تا 400 نیروی پلیس و بسیجی که در این محل آماده مقابله با معترضان هستند با چند نفر از زنان و مردانی که به نشان عزاداری برای کشته شدگان وقایع اخیر، لباس سیاه بر تن کرده بودند، برخورد کرده اند.

بر اساس گفته شاهدان، نیروهای پلیس و امنیتی با استفاده از باتوم و گاز اشک آور سعی می کنند مردم را متفرق کنند و در این منطقه امکان برقراری تماس از طریق تلفن همراه وجود ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس علاوه بر گزارش پرواز هلی کوپترها در آسمان این میدان، خبر داده که پلیس در این منطقه در تلاش است مانع توقف حاضران در این منطقه شود و حتی از همراهی افراد در حین حرکت هم جلوگیری می کند.

در همین حال برخی دیگر از گزارش ها از تهران مبنی بر بروز نا آرامی و در گیری در خیابان های اطراف جام جم و پارک ملت، یعنی اطراف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

سایت کلمه، سایت نزدیک به میر حسین موسوی همچنین خبر داده که در پی عدم صدور مجوز برای تجمع و سرکوب آنچه در این سایت تجمعات مسالمت آمیز خوانده شده، مردم تصمیم دارند امروز، دوشنبه، به نشانه اعتراض و همدردی با "شهدای" روز سی ام خرداد چراغ های اتومبیل خود را روشن کنند.

به گزارش سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی،مهدی کروبی نامزد معترض دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز با صدور بیانیه ای از مردم دعوت کرده پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت کشته شدگان حوادث اخیر در مرقد آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت کنند.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، بیانیه تهدید آمیز خود را بعد از آن صادر کرد که رادیوی دولتی ایران اعلام کرده بود، 457 نفر در درگیری های خیابانی روز شنبه تهران که 10 کشته به جای گذاشته، دستگیر شده اند.

این در حالیست که میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات در تازه ترین بیانیه خود خطاب به طرفدارانش ضمن توصیه به به خودداری از خشونت، اعتراض به نتایج انتخابات را "حق قانونی مردم" دانسته و از آنها خواسته به اجتماعات اعتراض آمیز و مسالمت آمیز خود ادامه بدهند.

3. مجمع روحانیون مبارز:عامل اغتشاشات اخیر را کسانی می‌دانیم که بی‌جهت شهر را به صورت پادگان نظامی درآورده‌اند/قویاً از مهندس موسوی حمایت می‌کنیم

پارلمان‌نیوز:مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه مردم بر این باورند که با آراء آنان بازی و به فهم و شعورشان اهانت شده است، از میرحسین موسوی در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه قاطعانه حمایت کرد و از تحت فشار قرار گرفتن بسیاری از عالمان برجسته حوزه علمیه قم و سایر کشور برای موضع‌گیری علیه معترضان به نتیجه اعلام شده از سوی وزارت کشور، پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل بیانیه مجمع روحانیون به این شرح است:


"بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم انا نشکو الیک فقد نبیَنا و غیبته ولینا و کثره عدونا و شدة الفتن بنا

بیش از ده روز است که از انتخابات ریاست جمهوری می‌‌گذرد، مردم نجیب ایران که با هزاران امید و آرزو و شور و شوق به پای صندوق‌های رای آمدند، اکنون باید جنازه جوانان خود را از میان خاک و خون بردارند و به سوگ آنان بنشینند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور به نتایج اعلام شده این انتخابات باور و اطمینان ندارند، بلکه آن را محصول یک طرح حساب شده می‌دانند و بدان معترضنند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور می‌خواهند و حق دارند فریاد اعتراض خود را به صورت راهپیمایی و اجتماعات آرام به گوش طرفداران حق و عدالت برسانند. آیا پاسخ این فریادهای حق‌طلبانه سفیر گلوله‌هایی است که سینه فرزندانشان را بشکافد و پیر و جوان و زن و مرد را به خاک و خون بکشد؟

وقتی از نظر میلیون‌ها انسان فهیم و آگاه مجریان و ناظران انتخاباتی در مظان اتهام قرار دارند آیا منطقی است که آنان را برای احقاق حق خویش به محکمه‌ای حواله دهند که داورانش در معرض اتهامند؟ اگر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای آگاهانه بوده و امضاء سند افتخار جمهوری اسلامی است، پس چرا حضور اعتراضی میلیون‌ها نفر از همین مردم به توطئه و دسیسه بیگانگان نسبت داده شده می‌شود مگر رژیم‌های گذشته در ایران و سایر کشورها از این اباطیل چه طرفی بستند که امروز همان نسخه پوسیده را کپی کرده و به مردم اهانت می‌کنند.

میلیون‌ها انسان شریف و آگاه بر این باورند که با آراء آنان بازی شده و به فهم و شعورشان اهانت شده است و برای دفاع از حیثیت و کیان خود به صورت خودجوش به خیابان‌ها ریخته‌اند تا دردها و تحقیرهای فروخورده خود را فریاد کنند. چرا به مردم اهانت می‌کنند و این حرکت مردمی و در کمال وقار و آرامش را به بیگانگان نسبت می‌دهند و هزاران نفر را در خیابان‌ها و از خانه‌هایشان می‌ربایند و با رفتاری بسیار زشت و ناپسند آنان را اعم از زن و مرد به نقاط نامعلوم می‌برند؟ حرکت میلیون‌ها جوان در ایام انتخابات و در راهپمایی‌ها با فریاد الله اکبر و با شعار یا حسین چه کسانی را آزرده و عصبانی کرده است که باید به خوابگاه دانشجویان شبانه حمله کنند و با ضرب و شتم بی‌حساب آنان را آواره کنند و خوابگاه آنان را به ویرانه تبدیل کنند؟ تاسف‌‌بارتر از این عمل آن است که این حمله مغول‌آسا را به خود مردم نسبت دهند. فانالله و انا الیه راجعون.

کدام عقل سلیم باور می‌کندکه حرکت اعتراضی میلیون‌ها انسان آگاه از کارگران، کسبه، کشاورزان، روحانیون، دانشجویان و سایر اقشار نقشه و طراحی این گروه یا آن گروه و با حمایت بیگانگان باشد؟ چرا شخصیت‌های محترم و خدمت‌گذار ملت طول سی سال گذشته را به بهانه‌های واهی با بدترین رفتارها و دستگیر می‌کنند و به زندان‌ها می‌کشانند؟ کسانی که دست به چنین اعمال می‌زنند و سرمایه‌های اجتماعی جامعه را این‌گونه تاراج می‌کنند، از خدا بترسند و از عاقبت خود بهراسند.

جناب آقای مهندس میرحسین موسوی که در طول سالیان دفاع مقدس نخست وزیر این کشور بوده و همواره در برابر کارشکنان مورد حمایت بی‌دریغ حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بوده است، پس از بیست سال رصد کردن اوضاع کشور امروز احساس خطر کرده است و برای نجات کشور از مدیریت غلط چهار سال گذشته به میدان آمده و در مدت کمتر از سه ماه میلیون‌ها انسان شیفته امام خمینی را با یاد و نام آن عزیز به صحنه آورده است و میلیون‌ها جوان را که می‌رفتند از هر نوع مشارکت و همراهی جمهوری اسلامی رو بگردانند، با نشان دادن راه و خط صحیح حضرت امام خمینی به پای صندق‌های رای آورده است،‌ آیا چنین شخصیتی به جای آنکه مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرد، باید توسط همان‌هایی که در آن زمان در برابر امام صف‌‌آرایی می‌کردند و نیز خلاف آنان امروز مورد عتاب قرار گیرد و آنچه زیبنده خود آنان است به مهندس موسوی نسبت دهند؟ آیا آقای مهندس موسوی مسبب اغتشاش‌های است یا آنان که با لشکر‌کشی در خیابان‌ها شهر را به صورت یک پادگان نظامی درآورده‌اند و مردم بویژه جوانان را تحریک می‌کنند و احساساتشان را جریحه‌دار می‌سازند؟

مردم می‌گویند در انتخابات امانت‌داری نشده است و باید انتخابات ابطال شود، آیا پاسخ چنین خواسته‌ای بر فرض که به اعتقاد مسئولان برنامه‌ریز و مجریان انتخابات صحیح نباشد،‌ انواع اهانت‌هایی است که از بلندگوهای حکومتی نثار مردم می‌شود و باید پس از آن با چوب و چماق و تفنگ و گلوله به آنان حمله شود، عده‌ای مجروح یا کشته و گروهی هم به بند کشیده شوند؟ ‌آیا دستی در کار است تا با این رفتارهای غیر انسانی آبروی امام و جمهوری اسلامی را به تاراج دهد؟

ما قویاً از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی حمایت می‌کنیم و در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه و از آن جمله تهمت تسبیب اغتشاش‌ها به ایشان از وی دفاع می‌کنیم و عامل همه اغتشاش‌ها و زخمی شدن‌ها و دیگر خساراتی را که به مردم وارد شده است، کسانی می‌دانیم که بی‌جهت شهر را به صورت پادگان نظامی درآورده‌اند و آنها باید شناسایی و محاکمه شوند.

ما مصرانه خواستار آزادی تمامی دستگیرشدگان از شخصیت‌های سیاسی روحانی و غیر روحانی هستیم و هرگونه محاکمه غیرقانونی و بازجویی‌های تحت فشار و رعب را محکوم می‌کنیم.

آیا عدل و انصاف است که صدا و سیمای حکومتی به میلیون‌ها انسان و نخبگان آنان هر گونه اهانتی را روا دارند و هیچ فرصتی برای این بی‌گناهان ایجاد نشود تا از خود دفاع کنند و حقایق را با مردم در میان بگذارند. وقتی وسائل ارتباطی از پیامک‌ها و سایت‌ها و اینترنت همه را از کار بیندازند و در تلفن‌های همراه اخلال ایجاد کنند و تنها وسیله اطلاع‌رسانی یعنی صدا و سیما را از شأن یک رسانه ملی به رسانه دولتی تبدیل کنند و یک‌جانبه به بدترین شیوه حقایق را وارونه جلوه دهند. آیا می‌دانید با بی‌اعتبار شدن این رسانه فراگیر مردم به پای رسانه‌های بین‌المللی کشانده می‌شوند و با شنیدن و دیدن حقایق جاری در میان جامعه به دروغ‌پردازی‌های رادیو و تلویزیون نفرین می‌کنند؟

شرط انصاف آن است که حداقل یکی از شبکه‌های سراسری سیما برای پاسخ‌گویی به این همه دروغ‌پردازی و وارونه جلوه دادن حقایق و متهم کردن گروه‌ها و اشخاص، در اختیار کاندیداهای محترم و طرفداران آنان و مردم مظلوم قرار می‌گرفت.

بر حسب اطلاع بسیاری از عالمان برجسته حوزه علمیه مبارکه قم و سایر کشور شدیداً تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در مقابل میلیون‌ها انسان موضع بگیرند. ما از مقاومت آنان در برابر این زیاده‌خواهی‌ها صمیمانه و متواضعانه تشکر می‌کنیم و امیدواریم مراجع بزرگ تقلید و عالمان برجسته مانند همیشه ملجاء مردم مظلوم باشند و در برابر حق‌کشی‌ها بایستند و تسلیم نشوند و اطمینان داریم که نخواهند شد و تاریخ پرافتخار مراجع تشیع این حقیقت را نشان می‌دهد.

مجمع روحانیون مبارز اصرار دارد که اجازه دهند مردم در سراسر کشور یک روز را برای شهیدان خود به سوگ بنشینند و مردم در کمال امنیت در مراسم عزاداری خانواده‌های آنان شرکت کنند.

ما برای بازگرداندن اطمینان و اعتماد مردم خواهان آن هستیم که هیاتی متشکل از افراد بی‌طرف و کاردان و آشنا به قوانین به شکایات نامزدهای معترض رسیدگی کنند و با رعایت حق و عدل به داوری بنشینند و با تصمیمی خداپسندانه آرامش را به کشور برگردانند.

درود و رحمت خداوند بر ملت سرافراز ایران بویژه مردم بیدار و شجاع تهران، درود برجوانان غیور بویژه دانشجویان پرشور، رحمت و غفران الهی بر شهیدان به خون خفته آنان،‌ سلام بر زندانیان عزیر و به خانوداه‌های محترم آنان. مجمع روحانیون مبارز خود را در عزای شهیدان و همدردی با خانواده‌های آنان شریک می‌داند و برای آنان صبر و پاداش از خداوند بزرگ مسئلت می‌دارد.

مجمع روحانیون مبارز
1/ 4/ 1388"

protests in Iran....



1. Since yesterday the photos and movies of Neda (The women who got killed by basij paramilitary group, I have not been able to sleep properly.
It is so sad that I can't describe.
Just those who cannot see the reality of current Iran, don't watch it.


2. latest of Mir Hossein Moussavi from BBC:

موسوی: اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست

ميرحسين موسوی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در بیانیه جدید خود ضمن دعوت طرفدارانش به خویشتنداری، اعتراض به نتیجه انتخابات ایران را حق مردم دانسته است.

او در بیانیه ایی که روز یکشنبه (21 ژوئن) صادر کرد نوشته است: "خبر دلخراش شهادت گروهی ديگر از معترضان به وقوع تقلب گسترده در انتخابات اخير، جامعه ما را در بهت و سوگ فروبرده است."

گزارش ها از داخل ایران حاکیست که درگیری های عصر شنبه (20 ژوئن) معترضین و نیروهای امنیتی در تهران حداقل ده کشته و صد زخمی برجای گذاشته است.

میرحسین موسوی گفته است: "به كسانی كه مردم را به خاطراظهار نظر قانون شكن ناميده اند خبر می دهم كه بی قانوني بزرگ عدم اعتنا و نقض صريح اصل 27 قانون اساسي از سوي دولت در عدم صدور مجوز براي اجتماعات مسالمت آميز است."

او همچنین معترضین را به خويشتنداري دعوت کرده است.

به گفته وی، "كشور متعلق به شماست. انقلاب و نظام ميراث شماست. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست. به احقاق حقوق خود اميدوار باشيد و اجازه ندهيد كسانی كه براي نااميدي و ارعاب شما مي كوشند خشمتان را برانگيزند."

آقای موسوی از طرفداران خود مجددا خواسته است که از خشونت پرهیز کنند و در عین حال به نيروهاي نظامی و انتظامی پیام داده است: "انتظار دارم نگذارند خاطرات اين ايام لطمه هاي جبران ناپذير به روابط آنها و مردم بزند."

شاهدان عینی در تهران پیشتر گفتند، پلیس ایران برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از باتون، گاز اشک آور، دستگاه های آبفشان و تیراندازی استفاده کرده است.

یک خبرنگار بی بی سی گفت، در خلال درگیری میان تظاهرکنندگان و ماموران دولتی، مردی را که تیر خورده بود دیده است و شاهد تعدادی زخمی نیز بوده است.
ادامه اعتراض

میرحسین موسوی روز یکشنبه در جمع هواداران خود حاضر شد و از آنها خواست تا در صورتی که توسط مقام های دولتی بازداشت شد، دست به اعتصاب سراسری بزنند.

آقای موسوی همزمان در بیانیه ای خطاب به مردم معترض گفت: "همواره در کنار شما خواهم ماند."

آقای موسوی در این بیانیه تاکید دارد، "هرگز اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد و در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم."

این واکنشی مستقیم به رهبر جمهوری اسلامی بود که یک روز پیشتر گفت مسئولیت هرگونه اعتراضی متوجه نامزدهایی است که نتیجه انتخابات را قبول ندارند.

آقای موسوی از مردم خواسته که حرکات اجتماعی خود را بر اساس آزادی های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنند.

شاهدان عینی می گویند آقای موسوی در سخنان خود در خیابان جیحون تهران در نزدیکی خیابان آزادی که شاهد درگیری هزاران معترض با نیروهای دولتی بود گفته است که "آماده شهادت است" و به راهش ادامه خواهد داد.

درگیری های روز شنبه عمدتا زمانی آغاز شد که گروه های زیادی از مردم برای شرکت در تظاهرات به سوی میدان های انقلاب و آزادی سرازیر شدند اما به سد نیروهای امنیتی برخوردند.

از هفته گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات، شهرهای مختلفی در ایران شاهد اعتراضاتی بوده است. در برخی شهرهای ایران میان هواداران نامزدهای معترض با نیروهای امنیتی درگیری روی داد. بر اثر این درگیری ها تعدادی کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران روز جمعه در سخنرانی شدیدالحنی به مردم هشدار داده بود از تظاهرات خیابانی خودداری کنند.

در اعتراضات روز شنبه در تهران، پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور، باتون و ماشین های آب پاش استفاده کرد و گزارش های تائید نشده، حاکی از آن است که این درگیری ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

شاهدان عینی گفته اند که صدای تیراندازی در تهران شنیده شده است. معترضان علیرغم ممنوعیت تجمعات امروز در خیابان ها ظاهر شدند و با پلیس درگیر شدند.

هزاران نیروی امنیتی که شامل تعداد زیادی نیروی بسیجی بوده است میدان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران را به محاصره خود در آورده بودند. خبرنگاران می گویند مقام دولتی نسبت به روزهای پیش با شدت عمل بیشتری وارد عمل شده اند.

طبق گزارش ها معترضان از دست پلیس به کوچه و خیابان های اطراف محل تجمع گریختند و ضمن دادن شعارهایی علیه مقام های دولتی به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. آنها همچنین در خیایان ها آتش روشن کردند.

یک شاهد عینی به بی بی سی گفت در برخی از کوچه های منتهی به خیابان آزادی پلیس ضدشورش راه مردم را بسته بود اما در حداقل یک مورد فشار جمعیت چنان زیاد شد که پلیس اجازه عبور داد.

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که علیرغم تلاش های پلیس و بسیج، یک بار حدود سه هزار نفر از تظاهرکنندگان موفق به تجمع در میدان انقلاب شدند و شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر دیکتاتوری" سر دادند.

یک شاهد عینی به رویتر گفت که تظاهرکنندگان یک ساختمان مورد استفاده هواداران محمود احمدی نژاد در جنوب تهران را به آتش کشیدند.

"چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."

میرحسین موسوی

شاهد دیگری که در تظاهرات شرکت کرده بود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "روی خیابان خون زیادی ریخته شده بود. فکر می کنم بتوانیم به جرات بگوییم که خیلی ها مرده اند یا امشب خواهند مرد. ما کسانی را دیدیم که شدیدا زخمی شده بودند."

شبکه های خبری خارجی از دادن گزارش عینی از تجمعات "غیرقانونی" منع شده اند بنابراین تایید این مشاهدات از سوی موسسات خبری ممکن نیست.

گزارش می شود که با فرارسیدن شب معترضان همچون شب های گذشته در اعتراض به نتایج انتخابات از پشت بام ها "الله اکبر" و "یا حسین، میرحسین" سر داده اند.

آقای موسوی در بیانیه ای که همزمان با درگیری ها منتشر کرده، این پرسش را مطرح می کند که مردم می پرسند"چه باید کرد و به چه سو باید رفت".

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گوید که آنچه را به آن باور دارد با مردم درمیان گذاشته است.

آقای موسوی با شرحی از پیروزی انقلاب ایران در سی سال پیش در باره دلایل خود برای ورود به عرصه انتخابات می نویسد: "آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می انجامد، تا به یاد آورم که اعتنا به کرامت انسانها پایه های نظام را تضعیف نمی کند بلکه استحکام می بخشد."

آقای موسوی با اشاره به انتقادهایی که به حامیان وی وارد شده می گوید: "چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."

در این بیانیه با اشاره به اعتراض های گسترده نسبت به نتیجه انتخابات و نادیده گرفته شدن اعتراض ها آمده که اگر برای موج نارضایی های گسترده اجتماعی از بحران مدیریتی کشور، از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوق شان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند، مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود.

آقای موسوی میزان تقلب و جابه جایی آرا را عظیم دانسته که به عقیده وی "آتش به خرمن اعتماد مردم زده است."

آقای موسوی امروز شنبه از سوی شورای نگهبان به جلسه این شورا دعوت شده بود اما از حضور در این شورا امتناع کرد. او در این بیانیه می نویسد: "از ما خواسته می شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آنکه این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی طرفی خود را به اثبات رسانده است."

ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم

میرحسین موسوی

این نامزد انتخابات همچنان بر این نظر است که باید این انتخابات باطل شود و انتخابات دیگری برگزار شود نه آنکه "با طرح احتمال خونریزی، مردم از هر گونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سئوالات مشروع در خصوص نقش لباس شخصی ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت های مردمی، به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد."

به گفته آقای موسوی، "ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم."

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مقامات دولتی توصیه کرده برای برقراری آرامش امکان تجمع مسالمت آمیز را بر اساس قانون اساسی فراهم کنند، زیرا با ایجاد فضایی آزاد در رسانه ها دیگر " احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابانها نخواهد بود."

شورای نگهبان که مسئول نظارت بر انتخابات است روز شنبه گفت که آماده است به طور تصادفی 10 درصد صندوق های رای را بازشماری کند. این شورا ابطال انتخابات با بازشماری کل آرا را رد کرده است.

Saturday, June 20, 2009

Protests continue

0.0 Sad to see photos a girl who should have been having good time and fun got killed by regime police. :(

0.00 not sure if that is true but it was referenced in www.balatarin.com
درصورت قطع اینترنت در ایران، می*توانید از طریق خطوط اینترنت خارج از کشور به اینترنت بدون محدودیت و ف ی ,ل ,ت رینگ وارد شوید. ---------------- راهنما:
------------ شماره*ی 00448447110059

Username:freeisp@internet
Password:internet
می توانید وارد شود. --------------------
توجه: اتصال به این خطوط ممکن است آسان نباشد و در بعضی مواقع تا ۱۵ الی ۲۰ بار باید شماره*گیری شود اما بهتر از بی*اطلاعی و عدم دسترسی به اینترنت است. ---------------------- لطفاً داغ کنید تا درصورت قطعی، همه بتوانند از اینترنت استفاده کنید. ضمناً لینک*های زیر شمال شماره*های دیگری برای اتصال به اینترنت در خارج از کشور هستند. ----------------------http://www.nippyinternet.co.uk/ -----------------------------http://www.free-dialup.net/-----------------------http://www.adial.co.uk/------------------------




1. Just from BBC Persian site
میرحسین موسوی: در کنار مردم خواهم ماند

میرحسین موسوی، نامزد معترض انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران امروز در جمع هواداران خود حاضر شده و از آنها خواسته است تا در صورتی که توسط مقام های دولتی بازداشت شد، دست به اعتصاب سراسری بزنند.

همزمان با حضور آقای موسوی در جمع تظاهر کنندگان، یک بیانیه نیز منتشر کرده که و در آن خطاب به مردم گفته "همواره در کنار شما خواهم ماند."

آقای موسوی در این بیانیه تاکید دارد که "هرگز اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد و در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم."

آقای موسوی از مردم خواسته که حرکات اجتماعی خود را بر اساس آزادی های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنند.

شاهدان عینی می گویند آقای موسوی در سخنان خود در خیابان جیحون تهران در نزدیکی خیابان آزادی که شاهد درگیری هزاران معترض با نیروهای دولتی بود گفته است که آماده شهادت است و به راهش ادامه خواهد داد.

از هفته گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات، شهرهای مختلفی در ایران شاهد اعتراضاتی بوده است. در برخی شهرهای ایران میان هواداران نامزدهای معترض با نیروهای امنیتی درگیری روی داد. بر اثر این درگیری ها تعدادی کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

در اعتراضات امروز در تهران، پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور، باتون و ماشین های آب پاش استفاده کرده است. گزارش های تائید نشده، حاکی از آن است که این درگیری ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

شاهدان عینی گفته اند که صدای تیراندازی در تهران شنیده شده است. معترضان علیرغم ممنوعیت تجمعات امروز در خیابان ها ظاهر شدند و با پلیس درگیر شدند.

هزاران نیروی امنیتی میدان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران را به محاصره خود در آورده بودند. خبرنگاران می گویند پلیس ضد شورش با گاز اشک آور و باتون به معترضان حمله کرده است. آنها می گویند مقام دولتی نسبت به روزهای پیش با شدت عمل بیشتری وارد عمل شده اند.

طبق گزارش ها معترضان از دست پلیس به کوچه و خیابان های اطراف محل تجمع گریختند و ضمن دادن شعارهایی علیه مقام های دولتی به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. آنها همچنین در خیایان ها آتش روشن کردند.

شاهدان عینی می گویند امشب نیز به مانند چند شب گذشته معترضان به نتایج انتخابات از پشت بام ها "الله اکبر" و "یا حسین، میرحسین" سر داده اند.
بیانیه جدید آقای موسوی

آقای موسوی در بیانیه ای که همزمان با درگیری ها منتشر کرده، این پرسش را مطرح می کند که مردم می پرسند"چه باید کرد و به چه سو باید رفت".

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گوید که آنچه را به آن باور دارد با مردم درمیان گذاشته است.

آقای موسوی با شرحی از پیروزی انقلاب ایران در سی سال پیش در باره دلایل خود برای ورود به عرصه انتخابات می نویسد: "آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می انجامد، تا به یاد آورم که اعتنا به کرامت انسانها پایه های نظام را تضعیف نمی کند بلکه استحکام می بخشد."

آقای موسوی با اشاره به انتقادهایی که به حامیان وی وارد شده می گوید: "چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."

"چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."

میرحسین موسوی



در این بیانیه با اشاره به اعتراض های گسترده نسبت به نتیجه انتخابات و نادیده گرفته شدن اعتراض ها آمده که اگر برای موج نارضایی های گسترده اجتماعی از بحران مدیریتی کشور، از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوق شان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند، مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود.

آقای موسوی میزان تقلب و جابه جایی آرا را عظیم دانسته که به عقیده وی "آتش به خرمن اعتماد مردم زده است."

آقای موسوی امروز شنبه از سوی شورای نگهبان به جلسه این شورا دعوت شده بود اما از حضور در این شورا امتناع کرد. او در این بیانیه می نویسد: "از ما خواسته می شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آنکه این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی طرفی خود را به اثبات رسانده است."

ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم

میرحسین موسوی



این نامزد انتخابات همچنان بر این نظر است که باید این انتخابات باطل شود و انتخابات دیگری برگزار شود نه آنکه "با طرح احتمال خونریزی، مردم از هر گونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سئوالات مشروع در خصوص نقش لباس شخصی ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت های مردمی، به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد."

به گفته آقای موسوی، "ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم."

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مقامات دولتی توصیه کرده برای برقراری آرامش امکان تجمع مسالمت آمیز را بر اساس قانون اساسی فراهم کنند، زیرا با ایجاد فضایی آزاد در رسانه ها دیگر " احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابانها نخواهد بود."

Friday, June 19, 2009

A letter for future!


I was reading balatarin and came across a person who wrote this:

من فردا در راهپیمایی شرکت میکنم.شاید راهپیمایی فردا به خشونت کشیده بشه.شاید من یکی از کسانی باشم که قراره کشته بشم. دارم تمام آهنگ های زیبایی رو که تو عمرم شنیدم دوباره گوش میدم.حتی میخوام چند تا آهنگ لوس آنجلسی بذارم و برقصم. همیشه دلم میخواست ابروهام رو تا جایی که میشه نازک کنم.آره ، فردا قبل از این که برم یه سری به آرایشگاه هم میزنم!چند تا سکانس محشر تو فیلم هامون هست، اون رو هم باید ببینم. یه سری به کتابخونه ام باید بزنم، شعرهای فروغ و شاملو ارزش خوندن دوباره رو دارن. آلبوم عکس های خانوادگی رو هم باید بشینم و از اول ببینم. دوستام، به اونها هم باید زنگ بزنم و ازشون خداحافظی کنم .از مال دنیا فقط دو تا کتابخونه دارم که به خانواده ام سپردم که کتاب ها رو به کی بدن .دو واحد دیگه دارم تا مدرک لیسانسم رو بگیرم ولی گور پدر مدرک. ذهنم حسابی مغشوشه. این جملات پراکنده رو برای نسل بعد نوشتم تا بدونن ما جو زده و احساساتی نبودیم.برای اینکه بدونن برای بهتر شدن زندگیشون هر کاری که از دستمون برمیومد انجام دادیم.برای اینکه بدونن اگر اجدادمون در برابر حمله عرب و مغول تسلیم شدن ولی در برابر استبداد تسلیم نشدن. این نوشته تقدیم به بچه های فردا...( کلیک نکنید)

I will translate this someother time, if anyone would like to do so. by all means.
This may be the message of many Iranians who are go to protest tomorrow.

great just used google to translate the above text to English!!

I Company I march tomorrow. Maybe tomorrow march turned violent [who] knows. Perhaps one of the people who would get killed is me. I am listening to all the beautiful songsthat I have heard in my life again. I always wanted to narrow my eyebrow. "Yes, tomorrow before the series I realized that I'll go to salon! There are nice sequence in some movies worth watching that I should see it.
I must stop by libraries to reread some of the poems and Forugh and Shamloo.
I value reading again and again.
Family photo album I should sit together and see them all.
I should also call all my friends and say good bye to them all.
All I have are series of books in two book shelves. I have asked my parents to gave them away to those I instructed.
There is only one course before I finish my bachelor, though hell with it, my mind is quite busy and I don't care about the degree any longer.
my mind is quite busy,
I wrote these mixed lines for the next generation to remember our atmosphere and the feelings we had.
To improve their life we did everything that we could do. If our predecessors raised against Arab and Mongolian tyranny, we also stand against tyranny and suppression of current government. This written offered to the kids of tomorrow ...

my 2-cents about differences between Khatami and Mousavi

I would like to write this very short about the differences between Khatami the ex president of Iran and Mr. Mir hossein mousavi, current candidate of presidency.
with all due respect whenever some hardliners were against Mr. Khatami's policies, he would withdraw and keep quiet.
He continue this idea to lose all his friends.
I truly think Mr. Mousavi is doing great despite having no voice or even all his friends were arrested. He is still brave. My hat off to him, I really thought he is not the man of hard time, but I realized I am totally wrong.
both him and Mr. Karroubi have been doing their part to stand against this fraudulent government.
but I think we should recall that Khatami was man of god (with theological background) understating that tells us, we should never trust those with that type of clothing(clergy) who claim to be man of god!!

Thursday, June 18, 2009

Iran continue to protests



0.1. From BBC website


میر حسین موسوی در بین هزاران نفر از هوادارانش که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارند، در میدان امام خمینی تهران حاضر شد.

این راهپیمایی به دعوت آقای موسوی برای بزرگداشت هشت نفری که روز دوشنبه در راهپیمایی تهران کشته شدند، برگزار شده است و به گفته شاهدان عینی از میدان هفتم تیر تا میدان امام خمینی تهران در جریان است.

به گزارش شاهدان عینی میرحسین موسوی مانند هوادارانش لباس سیاه بر تن کرده بود و از روی یک ماشین سخنرانی کرد.

بر اساس برخی منابع بسیاری از خیابانهای منتهی به محل تجمع مسدود شده اند و امکان عبور و مرور اتومبیل ها به سمت میدان امام خمینی تهران وجود ندارد.

روزنامه گاردین در وبلاگ ویژه خود به نقل از شبکه پرس تی وی، شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی را "صدها هزار نفر"ذکر کرده است.

حدود ساعت شش بعد از طهر به وقت تهران خبر رسید که به دلیل ازدحام شدید جمعیت در میدان امام خمینی، مسافران مترو نمیتوانند از خروجیهای این میدان بیرون بیایند و به خروج از ایستگاههای قبلی و بعدی دعوت میشوند.

در دیگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آیی معترضان شهر شیراز بود که هزاران نفر از آنها در این مکان در سکوت مقابل یک تابوت نمادین تجمع کردند.

هرچند برخی منابع حاضر در این گردهم آیی تعداد ماموران نیروی انتظامی در محل شاهچراغ را اندک توصیف کردند اما نیروهای لباس شخصی در میان جمعیت حضور دارند.

این گردهم آیی پس از آن برگزار شد که در دو روز گذشته نیروهای بسیجی با تظاهر کنندگان در شهر شیراز برخورد کردند.

به گفته منابع در زاهدان، این شهر تا اندازه ای آرام تر شده و تظاهرات به شکل آرام پی گرفته می شود. همچنین مسجد طالقانی این شهر نیز محل برگزاری یک مراسم عزاداری برای کشته شدگان در جریان ناآرامی ها بوده است.

در ارومیه هم به گفته منابع آگاه خیابان های امام خمینی و خیام، که در روز های اخیر محل برگزاری تجمع معترضان به نتیجه انتخابات بوده، تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی قرار دارند و تا کنون مردم ارومیه امکان برگزاری تظاهرات اعتراضی خود را نداشته اند.



1. look a thorough analysis of the professor of statistics from university of Michigan.

my summary from his work: He suggests that the modeling he has taken for both 2005 and 2009 confirms that there is high probable of fraud since there are big outliers observed

his conclusion: In general, combining the rst-stage 2005 and 2009 data conveys
the impression that while natural political processes significantly contributed to the election outcome, outcomes in many towns were produced by very direct processes. The natural processes in 2009 Ahmadinejad have him tending to do best in towns where his support in 2005 was highest and tending to do worst in towns where turnout surged the most.
But in more than half of the towns where comparisons to the rst-stage 2005 results are feasible, Ahmadinejad's vote counts are not at all or only poorly described by the naturalistic model.
Much more often than not, these poorly modeled observations have vote counts for Ahmadinejad that are greater than the naturalistic model would imply. While it is not possible given only the current data to say for sure whether this reflects natural complexity in the political processes or artifi cial manipulations, the numerous outliers comport more
with the idea that there was widespread fraud than with the idea that all the departures from the model are benign. Additional information of various kinds can help sort out the question. Remaining is the need to see data at lower levels of aggregation and in general more transparency about how the election was conducted.

Wednesday, June 17, 2009

Latest on protest in Iran



000.0 Scientific approach to show way there was a fraud in voting of Iran:
مستندات علمی دستکاری در آراء انتخابات دهمین دوره انتخابات

00.00
بیانیه شماره 3

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ملت بزرگ ایران

فراخوان کروبی برای راهپیمایی روز جمعه با لباس سیاه

حماسه 25 خرداد شما در راهپیمایی آرام از میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران دو نشان بر چهره ایران گذاشت: اول اعتراض ملت به خیانت دولت در امانتی که به آنها سپرده شده بود و آرایی که مالک حقیقی آنها مردم ایران بودند و ارباب دولت ربودند، دوم آرامش و متا نت ملت در شیوه اعتراض که در فضایی سرشار از سکوت برگزار شد که سکوت سرشار از ناگفته هاست.

متاسفانه کسانی که عظمت این رفتار مدنی مردم تهران و دیگر شهرهای ایران آنان را می آزارد کوشیدند با اتهام افکنی و مهندسی آشوب – که چون مهندسی انتخابات در آن زبردست هستند – برخی رفتارهای اعتراض آمیز مانند آتش زدنها و تخریب ها را به نام ملت ایران و حامیان اصلاحات و تغییر بنویسند و در این جریان گروهی از هم میهنانمان را در میدان آزادی و کوی دانشگاه به شهادت رساندند. من با تسلیت این شهادت ها اعلام می کنم این ملت از آشوب به دور است و اینان می خواهند با هراساندن مردم کوچه و خیابان از آشوب و بزرگنمایی آنها در صدا و سیما و رسانه های وابسته و سانسور رسانه های آزاد اصل اعتراض ملت را نادیده بگیرند چرا که اگر صداقت داشتند به جای پخش صحنه های خشونت بار بعد از راهپیمایی 25 خرداد شکوه اصلاح طلبانه و صلح طلبانه بودن این راهپیمایی ملی و میلیونی را نشان می دادند.

اینجانب که خود در روز 25 خرداد قطره ای از دریای حضور شما در خیابان آزادی بودم ضمن دعوت به حضور ملت در میادین، اعتراض نسبت به توطئه به آشوب کشیدن اجتماعات از سوی عناصر مشکوک هشدار می دهم که هدف نهایی این اقدامات پایان دادن به حضور شما ملت عزیز است.ذره ای در تداوم حضور خود و ذره ای در مشکوک بودن این آشوب ها تردید نکنید.

اینجانب از آنجایی که انتخابات 22 خرداد را نامشروع می دانم و نتایج برامده از آن را قبول ندارم و این فرد را برای ریاست جمهوری اسلامی ایران به رسمیت نمی شناسم. از همه مردم تهران دعوت می کنم ساعت 11 صبح روز جمعه 29 خرداد 1388 با لباس سیاه به نشانه سوگواری برای شهدای راه جمهوریت نظام اسلامی ایران از میدان 7 تیر تا محل برگزاری نماز جمعه حضور یابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خویش به انتخابات را اعلام کنند و خواسته ابطال انتخابات نامشروع 22 خرداد 1388 را به گوش عالی ترین مقام کشور برسانند.

حضور شما در نماز جمعه تهران – که به امامت رهبری نظام برگزار می شود – باطل کننده القائات افرادی است که معتقدند اصلاح طلبان خواهان آشوب و حرکت در ورای چارچوب قانون هستند. قانون اساسی به همه شما این حق را داده است که در خیابان ها حضور یابید و بدون هرگونه تخریب اموال عمومی صدای خویش را به گوش حاکمان برسانید و به نشانه جدایی خود از صفوف اخلال گران مشکوک با نشان های سیاه خویش را از ایشان جدا سازید.



مهدی کروبی 27 خرداد ماه 1388

0.0سحام نیوز: مهدی کروبی در بیانیه سوم خود که به زودی منتشر میشود از مردم خواسته است تا در راهپیمایی روز جمعه حضور یابند. بنا به اخبار رسیده در بخشی از این بیانیه از مردم خواسته شده تا در سوگ شهدای حوادث اخیر با لباس مشکی در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند. متن کامل بیانیه و شرح کامل خبر به زودی منتشر خواهد شد.

1. رای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر
بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه با نماد سوگواری، در مساجد و تکایا تجمع می کنیم
قلم - مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم شریف ایران خواست برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند. به گزارش خبرنگار قلم نیوز ، متن بیانیه میرحسین موسوی به این شرح است: بسمه تعالی ملت شریف ایران همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد. میرحسین موسوی